Säännöt

Yleiset tiedot

  • Mini Cup -mestaruudesta on kilpailtu Suomessa vuodesta 1978.
  • Kuljettajan tulee olla Mini 1000 Team ry:n ja Historic Race Finland ry:n (HRF) jäsen saadakseen CUP pisteitä.
  • Minitonni sisältää myös J/15 sarjan, joka mahdollistaa osallistumisen sinä vuonna kun täyttää 15 vuotta.
  • Mini-1000 lähdöissä autojen tulee olla Mini-1000 sääntöjen mukainen
  • Kilpailut ajetaan asfalttiradoilla, AKK (AKK-Motorsport) laatii kilpailukalenterin vuosittain.
  • Mukana on vuosittain yli 25 kilpailijaa.
  • Uusia kuljettajia tulee mukaan joka vuosi.
  • Mini on sopiva vaihtoehto rata- autoilua aloitettaessa.
  • Luokan säännöillä on pyritty minimoimaan auton käyttö- ja rakennuskustannuksia.

Tekniset tiedot

  • Yleisten ratasääntöjen mukaan rakennettu kilpa-auto
    (vrt Autourheilun sääntökirjaa / AKK)
  • Moottorin max. tilavuus 1049 cm³ (cyl. halk 66.2mm)
  • Auton + kuljettajan yhteispaino min. 700 kg
  • Teho n. 90-100 hv / 8500 rpm
  • Renkaat: Yokohama 165/70 -10 008A

Tällä sivulla uusin PDF yhdistettynä muutoksilla, lisäyksillä ja tarkennuksilla on voimassaoleva sääntö.

Lue myös tekniikkaosiosta korjaukset ja sen lopussa olevat kysymykset ja vastaukset.

Epäselvissä asioissa ota yhteyttä Teamin tekniikka vastaavaan (2022 = Kim Mattsson)

Saannot-2022-lopullinen.pdf

Vanhat lisenssi

PÄIVITYKSET 2018 SÄÄNTÖIHIN
2019. Kilpasääntöihin muutos: Viisi ensimmäistä käännetyssä järjestyksessä.
2019.5 Auton lattiaa saa vapaasti vahvistaa kuljettajan alapuolelta, mukaanlukien  penkin kiinnikkeet. Penkin vahvikkeet ja kiinnikkeet saa kiinnittää vapaasti turvakaaren takapoikkitukeen.
2019.5 Suositellaan lyijypainojen vahvikkeiden liittäminen myös  keskitunneliin tai sivupalkkiin. Varsinkin isot yli 5kg painot tulee kiinnittää siten että vahvike on myös kiinni tunnelissa, tai sivupalkissa.

Saannot 2018 lopullinen
Vanhat Vuoden 2017  säännöt
Tekniset säännöt 2017

Vuoden 2009 säännöt

Vuoden 2009 säännöt

Vuoden 2011 säännöt