Virtasalmen tunnelmaa

Kauden viimeinen viikonloppu edessä. Seitsemällä kuljettajalla teoreettiset mestaruusmahdollisuudet. Sami vahviten kiinni toisessa mestaruudessa. Jouni 25 pinnaa perässä, Sami kun sössii yhden lähdön niin Jounilla hyvät mahdollisuudet ensimäiseen mestaruuteen. Pappa Inxu on seitsemäntenä, 6:n kärki kun järjestää kasan ensimmäisessä kisassa jonnekin niin yllätys on valmis.
Kausi on ollut hieno, pientä tuuppimista siellä täällä joka nostanut jonkin verran adrenaliinia. Jätetään kuitenkin ratatapahtumat radalle ja KULJETTAJAT sopivat keskenään parc fermessä  tapahtumat.
Kauden viimeisen kisan jälkeen viiden ensimmäisen auton on varauduttava tiukkaan katsastusrituaaliin. Loppukatsastus on katsastuksen ja vastuullisen kilpailijan välinen tapahtuma. Tarkastuslista on pitkä ja kestää noin 10min per auto. Kauden alussa tehty tarkistus on tuottanut tulosta ja mitään ongelmia tuskin tulee jos on lukenut sääntökirjan. Tarkistus kohdistetaan nokkapellin alle.
Yllätyksiä, ongelmia, onnistumisia ja hyvää fiilistä, sen takia tässä jokainen raahaantuu radalle. Hauskanpito alkaa heti siitä kun lähdetään kohti kisapaikka ja kysellään  kavereilta kuulumisia, hands freellä tietysti.  Varmistetaan varaosapakettia jotta jokainen auto pääsee viivalle molempina päivinä. Tällä kaudella ei varmaan yhtään autoa ole jäänyt varikolle jonkin varaosan puutteen takia. Lisäksi näyttäviä moottori rikkoja ei ole kolmen ensimmäisen viikonlopun aikana tullut yhtään.
Virtasalmi on erittäin rankka rata minille, ja suosittelen että jokaisella on uudet öljyt tai korkeintaan yhden viikolopun vanhat. Ongelmat alakavat voitelusta ja sitten ne kiipeävät kiertokankea pitkin männäntappiin ja sitten ne tulee ulos lohkosta tavalla tai toisella. Moottorissa ei kuulu olla kolme mäntää ykk:ssa ja yksi laatikon pohjalla silputtuna.
Tällä kaudella hyvin monella on ollut erillaisia esteitä. Työ, raha, vaimo, rakentaminen tai muu vastaava. Kilpailuihin on kuitenkin osallistunut keskimäärin noin 20, joka on kiitettävä määrä.
Virtasalmella meitä on viivalla 16, joka takaa jokaiselle kilpakumppanin.
Ensi kaudelle kun Minitonni luokka tulee miehen ikään, saamme toivottavasti ennätysmäärän kilpailijoita radalle. Ehdotuksia kiinnostuksen kasvattamiseksi luokkamme kohtaan otetaan mieluusti vastaan. 40v synttäreitä mietitään jo kovasti hallituksessa.
Autoja on tällä hetkellä myynnissä kaksi.  Haarjärven  ja Ahosen autot kaipaavat minitonni tähtiä. Aihiotavaraa moottoreiden rakenteluun löytyy riittävästi, ja lisää saadaan Englannista tarvittaessa.