Kausi 2011 saatu päätökseen
Kuva: Matti Luomanperä
Mini 1000 ratasarjan järjestyksessään 33. kausi on saatu pakettiin. Taakse on jäänyt jälleen viisi kilpailuviikonloppua ja kymmenen lähtöä, joista pari päästiin kurvailemaan katuratamaisemissa isomman yleisön edessä.
Kauden viimeisen osakilpailuun saatiin mukaan 16 kilpailijaa. Hyvinkään Markku Nurmi joutui harmillisesti jättämään viikonlopun väliin. Markku kärsi Grand Racessa Ahvenistolla kahdesti konerikon, joka piti miehen pajassa sorvin ääressä ensi kesää varten.
Jurvassa ei nähty myöskään mestaruuden jo varmistanutta Matti Luomanperää, vaan mestaruusautolla oli ajamassa tiimin kakkoskuljettaja.
Radalla nähtiin tälle kaudelle vielä yksi täysin uusi auto ja kuljettaja. Tiimi oli kyllä tuttu jo monellekkin – olihan mestaruuskannua nosteltu pariinkin otteeseen ja tiimille kuuluu myös Botniaringin rataennätys. Vaasalainen Havinen oli saanut uuden kilpurinsa kisakuntoon ja huhhuh sitä säihkettä ja kiiltoa. Tiimistä ajovuorossa oli tällä kertaa Jouni Havinen, joka kurvaili ensimmäistä ratakilpailuaan.
Kuva: Matti Luomanperä
Viikonlopun aikataulu oli aikasempiin verrattuna erilainen. Lauantaina oli vuorossa ainoastaan lämmittelyajot ja aika-ajot. Sunnuntaina ajettiin molemmat kilpailulähdöt.
Aika-ajoissa vauhdikkaimmin radan kiersi EPUA:n Mikko Luomanperä, joka ei ollut mukana ajamassa CUP pisteistä ja ilmeisesti näin ollen painettomassa tilassa latasi uran ensimmäisen paalupaikan. Kari Hartus oli toiseksi nopein. Hartuksen veljekset olivat viimeiseen kilpailuun vaihtaneet menopelejä ja Kari pitikin punaisella pahoisella hyvää vauhtia. Kolmanteen ruutuun ajoi Vetelin Jani Hotakainen, joka metsästi CUP:n kakkosijaa. Ensimmäistä kilpailuaan ajava Jouni Havinen ajoi mallikkaasti kuudenteen ruutuun.
Aika-ajon tulokset:
1 | Mikko Luomanperä | 1:28.258 | |
2 | Kari Hartus | 1:28.759 | 0.501 |
3 | Jani Hotakainen | 1:28.924 | 0.666 |
4 | Jeremi Mattsson | 1:29.212 | 0.954 |
5 | Ari-Pekka Sillanpää | 1:29.333 | 1.075 |
6 | Jouni Havinen | 1:30.108 | 1.850 |
7 | Jani Kaljunen | 1:30.330 | 2.072 |
8 | Lauri Riekkola | 1:30.424 | 2.166 |
9 | Teemu Hartus | 1:30.481 | 2.223 |
10 | Kimmo Tunkkari | 1:30.546 | 2.288 |
11 | Sami Hyrske | 1:30.723 | 2.465 |
12 | Niko Hirvonen | 1:30.744 | 2.486 |
13 | Matti Riekkola | 1:30.894 | 2.636 |
14 | Kim Mattsson | 1:34.382 | 6.124 |
15 | Pekka Perkiö | 1:41.328 | 13.070 |
Ensimmäisessä kilpailulähdössä paalupaikalta lähtenyt Luomanperä joutui taipumaan Hartukselle heti lähtösuoralla. Ensimmäisen kierroksen loppupuolella Luomanperä kuitenkin nappasi kärkipaikan takaisin ja ajoi lähdön voittoon reilun kolmen sekunnin erolla.
Kakkos- ja kolmospaikasta väänsivät tasaisesti Hartus ja Hotakainen. Harmillisest hyvä kilvanajo päättyi viimeisellä kierroksella Hartuksen konerikkoon. Täytyy ihmetellä miten paljon savua mahtuu litraiseen koneeseen. Hotakainen sai loppujen lopuksi helposti toisen sijan ja Hyrske nousi keskeytyksen avittamana kolmannelle sijalle yli 11 sekuntia kärjestä.
Kuva: Matti Luomanperä
Muita keskeyttäneitä olivat Havinen ja Hirvonen.
Lähdön 1 tulokset:
1 | Mikko Luomanperä | 1:28.363 | |
2 | Jani Hotakainen | 3.533 | 1:28.482 |
3 | Sami Hyrske | 11.729 | 1:28.922 |
4 | Ari-Pekka Sillanpää | 12.068 | 1:28.980 |
5 | Jeremi Mattsson | 12.663 | 1:28.886 |
6 | Lauri Riekkola | 21.320 | 1:30.057 |
7 | Jani Kaljunen | 29.102 | 1:30.213 |
8 | Matti Riekkola | 29.172 | 1:30.314 |
9 | Kimmo Tunkkari | 30.710 | 1:30.543 |
10 | Teemu Hartus | 39.821 | 1:31.440 |
11 | Frank van Nunen | 1:06.766 | 1:34.146 |
12 | Kim Mattsson | 1:28.189 | 1:34.859 |
13 | Kari Hartus | 1 Lap | 1:28.388 |
14 | Niko Hirvonen | 2:08.256 | 1:30.099 |
15 | Pekka Perkiö | 2:13.319 | 1:40.798 |
16 | Jouni Havinen | 3 Laps | 1:29.421 |
Ensimmäisen ja toisen kilpailulähdön välillä oli aikaa reilu kolme tuntia. Kaikki muut saivat autonsa viivalle myös toiseen lähtöön paitsi Kari Hartus, jonka auton moottori hajosi.
Eturivissä toisessa lähdössä oli Niko Hirvonen ja Lauri Riekkola, joista Hirvonen paalupaikalla. Lähdössä Riekkola oli etevämpi napaten piikkipaikan.
Kuva: Matti Luomanperä
Taaempaa kymppipaikalta lähtenyt Luomanperä ja Hotakainen parantelivat hyvin asemiaan ensimmäisillä kierroksella. Toisen kierroksen täytyttyä Luomanperä kurvasi kärkeen eikä enää paikastaan luopunut. Voittomarginaali maaliviivalla reilu kuusi sekuntia.
Sami Hyrske ja Jani Hotakainen taistelivat jälleen toisesta ja kolmannesta sijasta. Tällä kertaa Hyrske sai luvan nousta toiseksi korkeimmalle ja Hotakainen kolmannelle korokkeelle. Hotakaisen toinen sija riitti varmistamaan CUP:n yhteispisteissä toisen sijan. Hyrske nousi hyvän viimeisen kilpailuviikonlopun ansiosta CUP pisteissä kolmanneksi.
Lähdön joutuivat tällä kertaa jättämään kesken Matti Riekkola ja Jouni Havinen. Havinen kärsi harmillisesti lämpöongelmista koko viikonlopun, mutta ensi kautta ajatellen autossa ainakin näytti vauhtia riittävän.
Sama kolmikko nousi palkintokorokkeelle viikonlopun molemmissa lähdöissä. Kuva: Matti Luomanperä
Lähdön 2 tulokset:
1 | Mikko Luomanperä | 1:28.351 | |
2 | Sami Hyrske | 6.153 | 1:28.776 |
3 | Jani Hotakainen | 7.610 | 1:28.772 |
4 | Jeremi Mattsson | 9.291 | 1:28.995 |
5 | Ari-Pekka Sillanpää | 15.145 | 1:29.476 |
6 | Niko Hirvonen | 17.814 | 1:29.821 |
7 | Lauri Riekkola | 18.351 | 1:29.780 |
8 | Kimmo Tunkkari | 18.810 | 1:29.384 |
9 | Teemu Hartus | 24.049 | 1:30.252 |
10 | Jani Kaljunen | 48.291 | 1:31.481 |
11 | Frank van Nunen | 1:07.216 | 1:33.816 |
12 | Kim Mattsson | 1:07.724 | 1:33.720 |
13 | Pekka Perkiö | 1 Lap | 1:41.001 |
DNF | Jouni Havinen | 1:31.015 | |
DNF | Matti Riekkola | 1:33.898 | |
DNS | Kari Hartus | –:–:–.— |
Sunnuntain tuplavoittaja lehdistön pihdeissä heti maalin tultuaan. Kuva: Matti Luomanperä
Avoin Race Botniaring tuloksia
Kauden viimeisen osakilpailun(17-18.9) tulokset päivitetty 18.9.2011, klo 19:00
Lauantaiaamun warmupin tulokset:
- Mikko Luomanperä, 1:28.174
- Jani Hotakainen, 1:28.824
- Kari Hartus, 1:29.159
- Sami Hyrske
- Lauri Riekkola
- Ari-Pekka Sillanpää
- Jeremi Mattsson
- Niko Hirvonen
- Jani Kaljunen
- Kimmo Tunkkari
- Matti Riekkola
- Kim Mattsson
- Pekka Perkiö
Aika-ajon tulokset:
- Mikko Luomanperä, 1:28.258
- Kari Hartus, 1:28.759
- Jani Hotakainen, 1:28.924
- Jeremi Mattsson
- Ari-Pekka Sillanpää
- Jouni Havinen
- Jani Kaljunen
- Lauri Riekkola
- Teemu Hartus
- Kimmo Tunkkari
- Sami Hyrske
- Niko Hirvonen
- Matti Riekkola
- Kim Mattsson
- Pekka Perkiö
Sunnuntaiaamun warmup:
- Kari Hartus, 1:28.040
- Mikko Luomanperä, 1:28.399
- Jeremi Mattsson, 1:28.785
- Jani Hotakainen
- Sami Hyrske
- Niko Hirvonen
- Jouni Havinen
- Ari-Pekka Sillanpää
- Matti Riekkola
- Lauri Riekkola
- Teemu Hartus
- Kimmo Tunkkari
- Jani Kaljunen
- Frank van Nunen
- Pekka Perkiö
- Kim Mattsson
Lahtö 1 tulokset:
- Mikko Luomanperä
- Jani Hotakainen, +3.533
- Sami Hyrske, +8.196
- Ari-Pekka Sillanpää
- Jeremi Mattsson
- Lauri Riekkola
- Jani Kaljunen
- Matti Riekkola
- Kimmo Tunkkari
- Teemu Hartus
- Frank van Nunen
- Kim Mattsson
- Kari Hartus
- Niko Hirvonen
- Pekka Perkiö
- Jouni Havinen
Lähdön 2 tulokset:
- Mikko Luomanperä
- Sami Hyrske
- Jani Hotakainen
- Jeremi Mattsson
- Ari-Pekka Sillanpää
- Niko Hirvonen
- Lauri Riekkola
- Kimmo Tunkkari
- Teemu Hartus
- Jani Kaljunen
- Frank van Nunen
- Kim Mattsson
- Pekka Perkiö
DNF Jouni Havinen
DNF Matti Riekkola
DNS Kari Hartus
Avoin Race Botniaring 17 – 18.9.2011
kauden viimeiseen kilpailuviikonloppuun ilmoittautuminen on avoinna 12.9. 18:00 asti. Huomaa että aikaisempiin vuosiin verrattuna kilpailu on poikkeuksellisesti kaksipäiväinen.
| Perjantai
9.00- 19.00 harjoitus
18.00-20.00 ilmoittautuminen ja katsastus
Lauantai
8.00 Ilmoittautuminen ja katsastus
8.30- 8.40 Legends Warm up
8.45 –8.55 Avoin GT/Touring Warm up
9.00 –9.10 Avoin Formula 3 / 4 Warm up
9.15- 9.25 Locost/ Van Diemen/ SS 1300 Warm up
9.30 OHJAAJAKOKOUS Legends, ja avoimet
9.30- 9.40 Mini 1000 Warm up
9.45- 9.55 Roadsport A/V8 Warm up
10.00-10.10 Roadsport B/C Warm up
10.15- 10.30 Legends Aika-ajo
10.35-10.50 Avoin GT/Touring Aika-ajo
10.55-11.10 Avoin Formula 3/4 Aika-ajo
11.15- 11.25 Historic Formula Warm up
11.30-11.50 Legends Lähtö 1 10 kier
12.00-12.20 Avoin GT/Touring car 10 kier
12.30-12.50 Avoin Formula 3 / 4 10 kier
13.00-13.10 Historic formulat Warm up
13.15-13.25 Historic vakio/gt Warm up
TAUKO
14.00-14.20 Legends Lähtö2 10 kier
14.25-14.45 Avoin GT ja Touring car 10 kier
14.50-15.10 Avoin/ Formula3/4 10 kier
15.15- 15.25 Leg Mek Aika-ajo
15.30-15.40 Historic erikoisvakio/GTS Warm up
15.45- 16.00 Locost/Van Diemen/SS 1300 Aika-ajo
16.05-16.20 Legends Mek 8 kier
16.25- 16.40 Mini 1000 Aika-ajo
16.45- 17.00 Roadsport A/V8 Aika-ajo
17.05-17.20 Roadsport B/C Aika-ajo
17.25-17.40 Historic formulat Aika-ajo
17.45-18.00 Historic vakio/GT Aika-ajo
18.05-18.20 Historic erikoisvakio/GTS Aika-ajo
Sunnuntai
9.30-9.40 Subaru/Locost/SS 1300 Warm up
9.45- 9.55 Historic formulat Warm up
10.00- 10.10 Roadsport A/V8 Warm up
10.15-10.25 Roadsport B/C Warm up
10.30- 10.40 Historic erikoisvakio/GTS Warm up
10.45-10.55 Mini 1000 Warm up
11.00-11.10 Historic vakio/GT Warm up11.15-11.35 Subaru/Locost/SS 1300 10 kier
11.40-12.00 Historic formulat 10 kier
12.05- 12.25 Roadsport A/V8 10 kier
12.30- 12.50 Roadsport B/C 10 kier
12.55-13.15 Historic erikoisvakio/GTS 10 kier
13.20-13.40 Mini 1000 10 kier
13.45-14.05 Historic vakio/GT 10 kier
TAUKO
14.45-15.05 Subaru/Locost/SS 1300 10 kier
15.10-15.30 Historic Formulat 10 kier
15.35-15.55 Roadsport A/V8 10 kier
16.00-16.20 Roadsport B/C 10 kier
16.25-16.45 Historic erikoisvakio/GTS 10 kier
16.50-17.10 Mini 1000 10 kier
17.15-17.35 Historic vakio/GT 10 kier
Inkiläinen nappasi voitot, Luomanperä mestaruuden|
Ahvenistolla ajetussa Historic Grand Racessa nähtiin hienoja kamppailuja sekä mestaruuden ratkeaminen. Sami Inkiläinen korjasi voitot molemmista lähdöistä.
|
Ahvenistolle saatiin mukavasti parikymmentä autoa viivalle. Mukana oli mm. kauden 2009 Mini Tonni mestari Sami Inkiläinen, joka on tämän kesän kiertänyt rataa formulalla. Mukana oli tietysti myös koko sarjan kärki höystettynä muutamalla aikaisemmin tutulla nimellä, jotka olivat kaivaneet autot tallista. Yhteensä viikonlopun aikana rataa kiersi melkein 160 autoa.
Järjestelyt viikonlopun aikana oli järjestetty jälleen hyvin – siitä kiitos järjestäjille. Kilpailutapahtumien lomassa oli myös mahdollista katsastaa toinen toistaan hienompia näytteillä olevia menopelejä.
Pistetilanne Mineissä oli kauden aikana muotoutunut sellaiseksi, että puhtaalla voittosarjalla Ahvenistolle saakka selviytyneellä Luomanperällä oli mahdollisuus laittaa homma pakettiin mestaruuden osalta, jos pistepotti riittävästi karttuisi. Pahimpana uhkaajina takana vaanivat viime vuoden mestari Teemu Hartus sekä Ari-Pekka Sillanpää. Kauden kokonaispistesaldosta vähennetään huonoin pois.
Lauantain aika-ajoissa Inkiläinen oli ainoa 1:39 rikkonut ja jätti toiseksi tullutta Luomanperää melkein puoli sekuntia. Jani Hotakaisen vauhti tuntuu parantuvan kisa kisalta, nyt aika-ajoista tuloksena kolmas lähtöruutu. Mitä se vauhti olisikaan jos ajettaisiin kymmenen kilpailuviikonloppua?
Aika-ajon tulokset:
1 | Sami Inkiläinen | 1:38.727 | |
2 | Matti Luomanperä | 1:39.219 | 0.492 |
3 | Jani Hotakainen | 1:39.605 | 0.878 |
4 | Sami Hyrske | 1:40.302 | 1.575 |
5 | Jukka Kankaanmäki | 1:40.359 | 1.632 |
6 | Teemu Hartus | 1:40.404 | 1.677 |
7 | Jyrki Louhi | 1:41.333 | 2.606 |
8 | Ari-Pekka Sillanpää | 1:42.017 | 3.290 |
9 | Petri Armivesi | 1:42.091 | 3.364 |
10 | Kari Hartus | 1:42.129 | 3.402 |
11 | Lauri Riekkola | 1:42.234 | 3.507 |
12 | Kimmo Tunkkari | 1:42.488 | 3.761 |
13 | Timo Pitkäniemi | 1:42.748 | 4.021 |
14 | Matti Riekkola | 1:43.284 | 4.557 |
15 | Jani Kaljunen | 1:44.467 | 5.740 |
16 | Frank van Nunen | 1:48.196 | 9.469 |
17 | Niko Hirvonen | 1:48.771 | 10.044 |
18 | Kim Mattsson | 1:53.325 | 14.598 |
19 | Pekka Perkiö | 1:58.979 | 20.252 |
Ensimmäisessä lähdössä valojen sammuttua Luomanperä pääsi hyvin liikkeelle, mutta takaa Hotakainen tuli vielä liukkaammin. Inkiläinen ei saanut hyvää lähtöä ja Luomanperän tehdessä hänestä ohitusta Hotakaisen puskuri otti hieman osumaa takarenkaaseen. Tilanteessa ei kuitenkaan sen vakavampaa ja ensimmäinen kierros ajettiin Luomanperän johdolla.
Hotakaisen puskuri otti lähdössä hieman osumaa
Kierrosajoissa Luomanperä ja Inkiläinen olivat hieman yli sekunnin Hotakaista nopeampia, joten kaksikko lähti nopeasti omille teilleen. Sami nappasi Luomanperältä kärkipaikan ja ajoi lähdön voittoon parin sekunnin erolla.
Sijoista 10-13 käytiin myös hyvää taistelua läpi kilpailun, kun veljekset Riekkola, Kari Hartus ja Kimmo Tunkkari hakivat paikkaa kympin joukkoon. Sijoitukset vaihtelivat kierroksien aikana useaan otteeseen. Pisimmän korren veti Hartus joka voitti Lauri Riekkolan ainoastaan 0,08 sekunnin turvin.
Lähdössä käytiin hyvää ja rehtiä taistelua sijoituksista
Luomanperälle kuitenkin täysi pistepotti ja Hotakaiselle toiseksi korkeimmat pisteet. Juuri ja juuri palkintokorokkeen ulkopuolelle jäänyt Sami Hyrske sai kolmanneksi parhaimmat pisteet. Sarjapisteissä mestaruuteen teoreettiset mahdollisuudet omaava Hartus jäi lähdön kuudenneksi ja näytti että uutta Mini 1000 mestaria juhlittaisiin Ahvenistolla sunnuntaina jos Luomanperä pääsisi maaliin.
Mineissä nähtiin jälleen uutta verta radalla, kun Team Botniaa edustava Pekka Perkiö oli kiertämässä rataa. Pekka oli valinnut Ahveniston Mini 1000 kilpailu-uran aloituspaikakseen radan helpon profiilin vuoksi.
Ensimmäisen lähdön kolmen kärki
Lähtö 1 tulokset:
Pos | Name | Diff | Best time |
1 | Sami Inkiläinen | 1:38.760 | |
2 | Matti Luomanperä | 2.166 | 1:38.974 |
3 | Jani Hotakainen | 12.459 | 1:40.134 |
4 | Sami Hyrske | 14.825 | 1:40.036 |
5 | Jukka Kankaanmäki | 17.213 | 1:40.492 |
6 | Teemu Hartus | 18.211 | 1:40.869 |
7 | Timo Pitkäniemi | 28.993 | 1:41.805 |
8 | Ari-Pekka Sillanpää | 32.173 | 1:42.378 |
9 | Petri Armivesi | 35.550 | 1:42.457 |
10 | Kari Hartus | 39.651 | 1:43.263 |
11 | Lauri Riekkola | 39.729 | 1:43.021 |
12 | Kimmo Tunkkari | 40.594 | 1:43.100 |
13 | Matti Riekkola | 41.136 | 1:43.104 |
14 | Jyrki Louhi | 42.410 | 1:41.754 |
15 | Jani Kaljunen | 1:00.307 | 1:44.001 |
16 | Frank van Nunen | 1:20.749 | 1:47.574 |
17 | Niko Hirvonen | 1 Lap | 1:48.160 |
18 | Kim Mattsson | 20.831 | 1:54.695 |
19 | Pekka Perkiö | 55.028 | 2:01.529 |
Toisen kilpailulähdön paalupaikalta starttasi Petri Armivesi. Lauantain lähdön kärkimiehet olivat sijoilla 8, 9 ja 10. Ensimmäisillä kierroksilla riitti totuttuun tapaan säpinää, kun taaempaa lähteneet yrittivät parannella asemiaan mahdollisimman nopeasti. Parhaiten tässä onnistui Jani Hotakainen, joka jo ensimmäisen kierroksen päätteeksi piti hallussaan kärkipaikkaa.
Pojat miehekkaissa Mineissa
Parin kierroksen jälkeen Hotakainen oli kärjessä saanut vedettyä jo pientä hajuarakoa takana tulevaan joukkoon, mutta viidennen kierroksen jälkeen Luomanperä – Inkiläinen parivaljakko saavutti kärkimiehen ja menivät ohi.
Kolme viimeistä kierrosta oli voittokamppailun kannalta kauden ehdottomasti parasta vääntöä. Inkiläinen oli koko ajan iskuetäisyydellä ja haki pariin otteeseen ohituspaikkaa. Voitto ratkesti lopulta tiukimmalla mahdollisella tavalla Samin tehdessä ohituksen viimeisellä kierroksella lähtösuoran loivassa kaarteessa ja nappasi voiton 0,1 sekunnin erolla Luomanperään.
Inkiläinen-Luomanperä, Luomanperä-Inkiläinen
Kauden neljäs täysi pistepotti viikonlopulta takasi Luomanperälle ensimmäisen henkilökohtaisen Mini 1000 mestaruuden.
Toisen kilpailulähdön kolmen kopla
Ja sama kopla vielä virallisissa tuuletuskuvissa
Lähtö 2 tulokset:
Pos | Name | Diff | Best time | |
1 | Sami Inkiläinen | 1:39.979 | ||
2 | Matti Luomanperä | 0.142 | 1:40.279 | |
3 | Jani Hotakainen | 2.142 | 1:40.761 | |
4 | Jukka Kankaanmäki | 5.630 | 1:41.163 | |
5 | Teemu Hartus | 12.523 | 1:41.990 | |
6 | Sami Hyrske | 14.312 | 1:41.453 | |
7 | Timo Pitkäniemi | 15.173 | 1:41.456 | |
8 | Jyrki Louhi | 20.741 | 1:42.146 | |
9 | Ari-Pekka Sillanpää | 22.121 | 1:43.064 | |
10 | Petri Armivesi | 25.406 | 1:42.755 | |
11 | Kimmo Tunkkari | 25.562 | 1:43.630 | |
12 | Lauri Riekkola | 27.397 | 1:43.659 | |
13 | Matti Riekkola | 27.570 | 1:43.320 | |
14 | Jani Kaljunen | 49.607 | 1:46.486 | |
15 | Niko Hirvonen | 52.503 | 1:46.423 | |
16 | Kari Hartus | 57.398 | 1:47.090 | |
17 | Frank van Nunen | 1:11.430 | 1:48.866 | |
18 | Pekka Perkiö | 1 Lap | 2:06.772 | |
DNF | Kim Mattsson | |||
DNF | Markku Nurmi |
Kaudesta on jäljellä vielä kaksi kilpailulähtöä, jotka ajetaan Botniaringillä 17-18.9.2011. Vaikka mestaruuspytyn osoite on jo ratkennut, tullaan sijoista 2-4 käymään vielä kovaa kamppailua…
Historic Grand Race tuloksia
Historic Grand Race ensimmäinen kilpailulähtö on ajettu. Sää on aurinkoinen (+21C).
Tulokset voit katsoa ”Lisää” -linkistä
Päivitetty 21.8 16:35
|
Lämmittelyajon tulokset
- Matti Luomanperä
- Sami Hyrske
- Sami Inkiläinen
- Jani Hotakainen
- Teemu Hartus
- Jyrki Louhi
- Kari Hartus
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kimmo Tunkkari
- Petri Armivesi
- Timo Pitkäniemi
- Lauri Riekkola
- Pekka Perkiö
- Niko Hirvonen
- Markku Nurmi
- Frank van Nunen
- Jani Kaljunen
- Kim Mattsson
- Matti Riekkola
Aika-ajon tulokset
- Sami Inkiläinen, 1:38.727
- Matti Luomanperä, 1:39.219
- Jani Hotakainen, 1:39.605
- Sami Hyrske, 1:40.302
- Jukka Kankaanmäki
- Teemu Hartus
- Jyrki Louhi
- Ari-Pekka Sillanpää
- Petri Armivesi
- Kari Hartus
- Lauri Riekkola
- Kimmo Tunkkari
- Timo Pitkäniemi
- Matti Riekkola
- Jani Kaljunen
- Frank van Nunen
- Niko Hirvonen
- Kim Mattsson
- Pekka Perkiö
Lähdön 1 tulokset
- Sami Inkiläinen, 1:38.760
- Matti Luomanperä, 1:38.974
- Jani Hotakainen, 1:40.134
- Sami Hyrske, 1:40.036
- Jukka Kankaanmäki
- Teemu Hartus
- Ari-Pekka Sillanpää
- Petri Armivesi
- Kari Hartus
- Lauri Riekkola
- Kimmo Tunkkari
- Matti Riekkola
- Jyrki Louhi
- Jani Kaljunen
- Frank van Nunen
- Niko Hirvonen
- Timo Pitkäniemi
- Kim Mattsson
- Pekka Perkiö
Lähdön 2 tulokset
- Sami Inkiläinen, 1:39.979
- Matti Luomanperä, 1:40.279
- Jani Hotakainen, 1:40.761
- Jukka Kankaanmäki, 1:41.163
- Teemu Hartus
- Sami Hyrske
- Timo Pitkäniemi
- Jyrki Louhi
- Ari-Pekka Sillanpää
- Petri Armivesi
- Kimmo Tunkkari
- Lauri Riekkola
- Matti Riekkola
- Jani Kaljunen
- Niko Hirvonen
- Kari Hartus
- Frank van Nunen
- Pekka Perkiö
DNF Kim Mattsson
DNFMarkku Nurmi
Mikko Luomanperä
Historic Grand Race Ahvenistolla
Historic Race Finlandin Grand Race ajetaan Hämeenlinnan Ahvenistolla 20-21.8.2011. Mini 1000 luokkaan on ilmoittautunut mukaan 20 kuljettajaa.
|
Ilmoittautuneiden joukossa on luonnollisesti kaikki Mini 1000 CUP kärkikuljettajat. Lisämausteen Ahveniston kilpailuun tuo vuoden 2009 CUP mestari Sami Inkiläinen, joka on valjastanut punaisen kilpurinsa pienen tauon jälkeen ja ei kotiradallaan aja muusta kuin voitosta. Löytyykö Luomanperä-Hartus-Sillanpää-Hyrske akselilta potkua Inkiläisen vauhtiin vai ottaako joku muu ohjakset Ahveniston hienolla moottoriradalla?
Minin puikoissa nähdään myös muutaman vuoden tauon jälkeen Timo Pitkäniemi, joka urakoi Ahveniston kilpailussa Minin lisäksi BMW 2002:lla kahdessa luokassa.
16.8.2011 mennessä ilmoittautuneet:
Armivesi Petri | HRF |
Hartus Kari | HRF |
Hartus Teemu | LemUA |
Hedberg Anton | HRF |
Hirvonen Niko | KEIMOLA FK-K |
Hotakainen Jani | VetUA |
Hyrske Sami | EspooUA |
Inkiläinen Sami | HRF |
Kaljunen Jani | SäkUA |
Louhi Jyrki | AAU |
Luomanperä Matti | EPUA |
Mattsson Jeremi | UAU |
Mattsson Kim | UAU |
Nurmi Markku | HausUA |
Perkiö Pekka | TBo ry |
Pitkäniemi Timo | AAU |
Riekkola Lauri | AAU |
Riekkola Matti | AAU |
Sillanpää Ari-Pekka | VetUA |
Tunkkari Kimmo | VetUA |
van Nunen Frank | Kurikan UA |
Kilpailuviikonlopun aikataulu:
PERJANTAI
18.00–20.00 Toimisto avoinna
18.00–20.00 Katsastus avoinna
LAUANTAI
08.00–16.00 Toimisto avoinna
08.00–17.00 Katsastus avoinna
09.00 Ohjaajakokous
09.30–09.50 Subaru Sport, SS 1300, Locost harjoitus
10.00 Harrasteajoneuvoparkki avataan
09.55–10.15 Historic Formulat harjoitus
10.20–10.40 Roadsport A ja V8 harjoitus
10.45–11.45 Roadsport B ja C harjoitus
11.10–11.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E harjoitus
11.30–11.55 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 harjoitus
12.00–12.20 Mini 1000 harjoitus
12.20–13.00 TAUKO / Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati.
Katsastus päättyy
13.00–13.20 Subaru Sport, SS 1300, Locost aika-ajot
13.25–13.45 Historic Formulat aika-ajot
13.50–14.10 Mini 1000 aika-ajot
14.15–14.35 Roadsport A ja V8 aika-ajot
14.40–15.00 Roadsport B ja C aika-ajot
15.05–15.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E aika-ajot
15.30–15.50 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 aika-ajot
16.00 Subaru Sport, SS 1300, Locost 1. kilpailu, 8 kierrosta
16.30 Historic Formulat 1. kilpailu, 8 kierrosta
17.00 Mini 1000 1. kilpailu, 8 kierrosta
SUNNUNTAI
09.00–17.00 Toimisto avoinna
09.00 Ohjaajakokous (tarvittaessa)
09.30–09.40 Subaru Sport, SS 1300, Locost Warm Up
09.43–09.53 Historic Formulat Warm Up
09.56–10.06 Roadsport A ja V8 Warm Up
10.10–10.20 Roadsport B ja C Warm Up
10.20–10.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E Warm Up
10.32–10.42 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 Warm Up
10.45–10.55 Mini 1000 Warm Up
11.00 Roadsport A ja V8 1. kilpailu, 8 kierrosta
11.30 Roadsport B ja C 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.00 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.30 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.50–13.40 TAUKO / Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati
13.40 Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 8 kierrosta
14.10 Historic Formulat 2. kilpailu, 8kierrosta
14.30 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 2. kilpailu, 8 kierrosta
15.00 Roadsport B ja C 2. kilpailu, 8 kierrosta
15.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.00 Mini 1000 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.30 Roadsport A ja V8 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.50 Vapaa pääsy varikolle
Katso lisäinfoa tapahtumasta tästä
Mikko Luomanperä
Ilmoittautumista jatkettu Grand Raceen Ahvenistolle|
Muista ilmoittautua tämän kesän Grand Raceen Ahvenistolle. Ilmoittautuminen päättyy 5.8.2011.
Mikko Luomanperä
Luomanperä ei antanut kotiradallaan muille mahdollisuuksia
EPUA:n Matti Luomanperä ei antanut kenenkään yllättää Seinäjoella kotiradallaan. Luomanperä nappasi molemmista lähdöistä voitot ja näin ollen voittoputki venyi tällä kaudella jo kuuteen.
Luomanperän ovea tuli Seinäjoella koristamaan pari ykköspaikkaa lisää
Suomen ratakilpailujen joukossa paikkansa vakiinnuttanut Seinäjoen Vauhtiajot on kauden 2011 osalta saatu päätökseen. Kilpailuviikonlopun tapahtuma oli jälleen hieno ja järjestelyt toimivat todella sujuvasti – siitä ISO KIITOS järjestävälle seuralle EPUA:lle sekä kaikille osallisena olleille ihmisille!
Viikonlopun tapahtuman kävijämäärä oli yhteensä 46 200 joka on erittäin hieno saavutus. Tällaista tapahtumaa taas jaksaa odottaa ensi kesään.
Kuten Vauhtiajoissa on ollut joka vuosi tapana, teitä ei saada suljettua perjantaipäivänä kilpailukäyttöön, joten ensimmäinen tuntuma rataan saatiin vasta lauantaiaamuna. Nopeinta vauhtia piti Teemu Hartus joka uskalsi lasketella nopeiten betoniseinien välissä. Toiseksi nopein oli Kimmo Tunkkari ja kolmanneksi nopein kaikki aiemmat neljä lähtöä voittanut Matti Luomanperä.
Huomattavaa lämmittelyssä oli, että vähäisestä ajamisesta johtuen kierrosajat paranivat koko ajan loppua kohden, joten aika-ajossa oli luvassa paljon parempia kierrosaikoja.
Lauantaiaamun lämmittelyn tulokset:
- Hartus Teemu
- Tunkkari Kimmo
- Luomanperä Matti
- Hotakainen Jani
- Sillanpää Ari-Pekka
- Mattsson Jeremi
- Torppa Ismo
- Nurmi Markku
- Armivesi Petri
- Kaljunen Jani
- Mattsson Kim
- Hartus Kari
- Hirvonen Niko
Liekö ollut pientä aamukankeutta lämmittelyajossa, mutta aika-ajoissa Luomanperä – Hartus parivaljakko ajoivat melkein kaksi sekuntia kovempaa kuin aamun harjoituksissa. Kumpikin sai neljännellä kierroksella aikaiseksi hyvän kierrosajan – Hartuksen ollessa neljä tuhannesosaa nopeampi!
Luomanperä ajoi väliin pari hiljaisempaa kierrosta ja seitsemännellä kierroksella kärkikaksikko ajoi peräkkäin aika-ajon viimeisen nopean kierroksen. Sivusta seurattuna kaksikko meni ihan tasatahtia maalilinja yli, eikä silmä paljon valehdellut. Eroa ei ollut loppujen lopuksi edes viikonvaihteen Hesarin verran. Luomanperä nappasi paalupaikan 0,018 sekunnin erolla. Ei muistu mieleen, koska paalupaikasta oltaisiin taisteltu näin tasaväkisesti.
Hartuksen oli tyytyminen kakkosruutuun ja kolmanteen lähtöruutuun ajoi hyvän vauhdin löytänyt Jeremi Mattsson, joka jäi kärjestä 0,989 sekuntia. Ari-Pekka Sillanpää jäi harmillisesti ilman aikaa ja joutui näin ollen starttaamaan takarivistä. Auton transponderi ei jostain syystä toiminut.
Aika-ajon tulokset:
- Luomanperä Matti
- Hartus Teemu
- Mattsson Jeremi
- Tunkkari Kimmo
- Hotakainen Jani
- Hartus Kari
- Kaljunen Jani
- Armivesi Petri
- Torppa Ismo
- Nurmi Markku
- Mattsson Kim
- Sillanpää Ari-Pekka
Ensimmäisessä kilpailulähdössä Luomanperä sai paalupaikalta lentävän lähdön ja nykäisi heti ensimmäisellä suoralla pienoisen kaulan muuhun porukkaan. Ensimmäisen ja toisen kierroksen edetessä Hartus kuitenkin rutisti kärkimiehen kiinni ja jäi liiman lailla roikkumaan takapuskuriin kiinni.
Kuusi kierrosta Hartus vaani kärkipaikkaa ja ohitus olisi varmasti tapahtunut pienenkin virheen johdosta. Seitsemännellä kierroksella Hartus kuitenkin alkoi jäämään Luomanperälle ja loppukilpailusta tuli luvattoman helppo voittajalle. Ero repesi lopulta yli yhdeksään sekuntiin. Hartuksen hiipumisen syykin selvisi lähdön jälkeen. Nelosvaihde oli ainoa jolla Hartus oli viimeiset kuusi kierrosta liikenteessä ja Minin tehoilla se ei ihan riitä. Hartus sai kuitenkin taisteltua kakkospaikan itselleen kahden kymmennyksen erolla Vetelin Jani Hotakaiseen. Vaikka Hotakainen ajoi yli sekunnin kovempia kierrosaikoja ei se kuitenkaan riittänyt Hartuksen kukistamiseen. Viimeisellä kierroksella tapahtunut pieni ajovirhe jäi vielä kaivelemaan Hotakaisen mieltä.
Lähdön joutuivat jättämään kesken Kimmo Tunkkari ja Niko Hirvonen.
Lähdön 1 tulokset:
- Luomanperä Matti
- Hartus Teemu
- Hotakainen Jani
- Sillanpää Ari-Pekka
- Mattsson Jeremi
- Hartus Kari
- Armivesi Petri
- Nurmi Markku
- Torppa Ismo
- Mattsson Kim
- Kaljunen Jani
DNF Tunkkari Kimmo
DNF Hirvonen Niko
Toiseen lähtöön paalupaikalle asettui Vetelin UA:n Ismo Torppa. Kärkimiehet Hartus ja Luomanperä lähtivät ruuduista 9 ja 10. Vaikkakin katuradalla ohituspaikkoja ei ole samalla tavalla kuin moottoriradalla, kärkimiehet tekivät heti ensimmäisellä kierroksella hyvää nousua. Hartuksista toinen, Kari, piti johtopaikkaa hallussaan alkukilpailun hyvän lähdön ja ensimmäisten kierrosten johdosta.
Kilpailua oli käyty n. viisi kierrosta kun Luomanperä tuli toiselle paikalle hiillostamaan valkoisella Minillä ajavaa Hartusta ja ratavarikkosuoralle kääntyvässä mutkassa johtopaikka vaihtui. Tästä eteenpäin Luomanperä ajoi suvereeniin voittoon, joka oli tälle kaudelle jo kuudes perättäinen ja EPUA:n mies johtaa sarjaa maksimipisteillä.
Hyvässä vauhdissa ollut Teemu Hartus joutui jälleen taistelemaan vaihteisto-ongelmien kanssa, jotka äityivät niin pahaksi, että leikki piti jättää kesken. Hartus nähtiin kuitenkin palkintokorokkeella, kun Kari piti kynsin hampain kiinni toisesta sijasta. Kolmanneksi ajoi Vetelin Ari-Pekka Sillanpää.
Lähdön 2 tulokset:
- Luomanperä Matti
- Hartus Kari
- Sillanpää Ari-Pekka
- Hotakainen Jani
- Tunkkari Kimmo
- Armivesi Petri
- Nurmi Markku
- Torppa Ismo
- Kaljunen Jani
- Mattsson Kim
DNF Hartus Teemu
DNF Mattsson Jeremi
DNS Hirvonen Niko
Sarjapisteissä kärkipaikkaa pitää Luomanperä (300), toiseksi nousi Ari-Pekka Sillanpää (208) ja kolmatta paikkaa pitää hallussaan Teemu Hartus (196). Alkukauden hyvää vauhtia pitänyt Sami Hyrske ei ajanut Vauhtiajoissa ja putosi näin ollen pisteissä kuudennelle sijalle (170), joten miehellä riittää varmasti nälkää loppukaudelle.
Seuraavan kerran Mineillä ajetaan kilpaa Ahveniston moottoriradalla Grand Racen merkeissä 20-21.8.2011.
Mikko Luomanperä
Pistetilanne päivitetty
Pistetilanne on päivitetty Vauhtiajojen lähtöjen jälkeen. Kuusi kilpailulähtöä on ajettu ja neljä jäljellä. Luomanperä puhtaalla suorituksella johdossa…
Mikko Luomanperä|
Vauhtiajot tuloksia
Päivitetty Sunnuntaina 15.03|
Lämmittely:
- Hartus Teemu
- Tunkkari Kimmo
- Luomanperä Matti
- Hotakainen Jani
- Sillanpää Ari-Pekka
- Mattsson Jeremi
- Torppa Ismo
- Nurmi Markku
- Armivesi Petei
- Kaljunen Jani
- Mattsson Kim
- Hartus Kari
- Hirvonen Niko
Aika-ajo:
- Luomanperä Matti
- Hartus Teemu
- Mattsson Jeremi
- Tunkkari Kimmo
- Hotakainen Jani
- Hartus Kari
- Kaljunen Jani
- Armivesi Petri
- Torppa Ismo
- Nurmi Markku
- Mattsson Kim
- Sillanpää Ari-Pekka
Lähtö 1:
- Luomanperä Matti
- Hartus Teemu
- Hotakainen Jani
- Sillanpää Ari-Pekka
- Mattsson Jeremi
- Hartus Kari
- Armivesi Petri
- Nurmi Markku
- Torppa Ismo
- Mattsson Kim
- Kaljunen Jani
DNF Tunkkari Kimmo
DNF Hirvonen Niko
Sunnuntain warmupista ei ole kierrosaikoja. Rata oli muutenkin puolimärkä, joten kunnon nopeita kierroksia ei saatu aikaiseksi.
Lähtö 2:
- Luomanperä Matti
- Hartus Kari
- Sillanpää Ari-Pekka
- Hotakainen Jani
- Tunkkari Kimmo
- Armivesi Petri
- Nurmi Markku
- Torppa Ismo
- Kaljunen Jani
- Mattsson Kim
DNF Hartus Teemu
DNF Mattsson Jeremi
DNS Hirvonen Niko
Mikko Luomanperä
Vauhtiajojen aikataulu
Aikataulu löytyy Vauhtiajojen virallisilta nettisivuilta: http://www.vauhtiajot.fi/fi/radalla/#m
Mikko Luomanperä|
Luomanperän voittoputki sai jatkoa Kemoralla
Botniaringillä pöydän putsannut EPUA:n Matti Luomanperä jatkoi samaan malliin myös Vetelin Kemoralla ottamalla molempien lähtöjen voitot.
Kemoraa nähtiin kiertämässä myös 60-vuotissyntymäpäiviään viettänyt vuoden 1990 CUP mestari Mauno Mäkelä.
|
Kauden 2011 toinen kilpailuviikonloppu on ajettu Vetelin Kemoralla. Kuten edellisellä kerralla Jurvassa, myös Kemoralla saatiin ajaa sekä märällä että kuivalla radalla.
Kemoran kilpailuun saatiin rataa kiertämään myös vanha ratakonkari Mauno Mäkelä, joka 60-vuotissyntymäpäivän kunniaksi oli saapunut haastamaan nuorempia kilpailijoita. Maunohan muistetaan 80 ja 90 -luvun Mini tonni menestyjänä – mestaruuspytyn hän nappasi 1990.
Tuttu näky takavuosina, Mauno Mäkelä ja Mini paalupaikalla
Aika-ajossa Matti Luomanperä ajoi, kuten lämmittelyajossakin, nopeimman kierrosajan. Sami Hyrske jäi Luomanperästä kolme kymmenystä ja Ari-Pekka Sillanpää 1,8 sekuntia. Hyrske oli nyt hyvin kyydissä mukana ja aikoi taistella voitosta tosissaan.
Aika-ajon tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:29.110 |
2 | Sami Hyrske | 1:29.481 |
3 | Ari-Pekka Sillanpää | 1:30.968 |
4 | Kari Hartus | 1:31.222 |
5 | Jeremi Mattsson | 1:31.486 |
6 | Matti Riekkola | 1:31.571 |
7 | Teemu Hartus | 1:31.927 |
8 | Kimmo Tunkkari | 1:31.961 |
9 | Jani Hotakainen | 1:32.108 |
10 | Mauno Mäkelä | 1:32.418 |
11 | Jani Kaljunen | 1:33.194 |
12 | Markku Nurmi | 1:34.728 |
13 | Niko Hirvonen | 1:36.251 |
14 | Kim Mattsson | 2:20.279 |
Lauantaina sää oli koko päivän hieman epävakaista ja ennen Minien lähtöä ehti tulla hieman vettä, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että rata olisi kunnolla märkä.
Paalulta startannut Luomanperä otti viivalta hyvän lähdön, eikä luopunut kärkipaikasta kertaakaan kilpailun aikana. Eroa maalissa toiseksi tulleeseen Hyrskeeseen oli reilu kahdeksan sekuntia. Hyrske olisi ehkä päässyt kilpailun aikana taistelemaan kärkipaikasta, mutta heikko ensimmäinen kierros pudotti sijoituksen neljänneksi ja sieltä nouseminen takaisin kärkeen kesti hieman liian kauan. Hyrske ehkä otti ensimmäiset mutkat liian varovasti, koska rata näytti kostealta. Toisen sijan Hyrske sai kammettua itselleen vasta viimeisellä kierroksella Vetelin Ari-Pekka Sillanpäältä, joka ajoi hyvän kilpailun jättäen taakseen kotiradallaan ajaneet Kimmo Tunkkarin ja Jani Hotakaisen.
Hotakaisen menohalut olisivat varmasti riittäneet parempaan sijoitukseen, mutta tekniset ongelmat moottorin kanssa söivät liian paljon aikaa Kemoran pitkillä suorilla. Kaasua kun pidetään pohjassa hirsimökin mutkasta takalenkin oikealla taittuvaan mutkaan asti.
Myös kaverukset Kari ja Teemu Hartus pitivät parhaimpien kierrosaikojen mukaan hyvää vauhtia, mutta kärkikolmikko oli ehtinyt karata sen verran kauas, ettei välimatkaa enää ajamalla saanut kiinni.
Lähdön 1 tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:31.639 | |
2 | Sami Hyrske | 8.502 | 1:33.226 |
3 | Ari-Pekka Sillanpää | 9.867 | 1:33.688 |
4 | Kimmo Tunkkari | 11.636 | 1:33.899 |
5 | Jani Hotakainen | 12.732 | 1:32.873 |
6 | Teemu Hartus | 18.807 | 1:32.486 |
7 | Kari Hartus | 22.324 | 1:31.849 |
8 | Matti Riekkola | 22.763 | 1:33.284 |
9 | Jeremi Mattsson | 42.240 | 1:33.606 |
10 | Mauno Mäkelä | 46.894 | 1:36.041 |
11 | Jani Kaljunen | 1:31.866 | 1:39.225 |
12 | Markku Nurmi | 1 Lap | 1:39.669 |
DNF | Kim Mattsson | 1:54.578 | |
DNF | Niko Hirvonen | –:–:–.— |
Sunnuntaina Minien viikonlopun toiseen kilpailulähtöön paalupaikalta starttasi kukapa muukaan kuin Mauno Mäkelä. Mauno osaa Kemoran mutkat sen verran hyvin, että osasi ajaa juuri kymmenenneksi nopeimman ajan lauantaina. Itse lähtö ei sitten sujunutkaan ihan samalla lailla nappiin, vaan vasen nilkka oli valoa nopeampi ja tuloksena vilppilähtö. Näin ollen Mauno joutui kilpailun aikana suorittamaan sakkolenkin ratavarikon kautta.
Lähdön voiton otti nimiinsä jälleen Luomanperä, joka starttasi matkaan ruudusta 10. Tunkkari ja Sillanpää saivat nautiskella piikkipaikalla ajamisesta vajaan kahden kierroksen ajan, kunnes Luomanperä otti paikan haltuunsa vasemmalle kaartuvassa kallistetussa mutkassa.
Lähdössä toisen sijan napannut Hyrske jäi jälleen alkukierroksilla kärkipaikasta jälkeen, joka teki lähdöstä Luomanperälle helpon. Hyrskeellä olisi vauhti riittänyt kärkipaikan vauhtiin, jos olisi alussa pystynyt liimautumaan Luomanperän kantaan. Eroa maalissa voittajaan oli vajaa viisi sekuntia.
Vetelin omat pojat kävivät lähdön aikana hienon väännön viimeisestä palkintokorokepaikasta. Sillanpää veti kamppailussa pidemmän korren ja nappasi itselleen viikonlopun toisen kolmannen sijan jättäen Tunkkarin neljänneksi.
Lähdön 2 tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:28.769 | |
2 | Sami Hyrske | 4.772 | 1:28.921 |
3 | Ari-Pekka Sillanpää | 8.202 | 1:29.873 |
4 | Kimmo Tunkkari | 9.559 | 1:29.607 |
5 | Teemu Hartus | 14.831 | 1:29.955 |
6 | Jeremi Mattsson | 15.288 | 1:30.568 |
7 | Kari Hartus | 17.006 | 1:30.880 |
8 | Jani Hotakainen | 17.121 | 1:30.227 |
9 | Matti Riekkola | 25.753 | 1:31.063 |
10 | Lauri Riekkola | 35.129 | 1:31.385 |
11 | Markku Nurmi | 41.547 | 1:33.033 |
12 | Jani Kaljunen | 50.755 | 1:33.437 |
13 | Mauno Mäkelä | 55.500 | 1:31.464 |
14 | Kim Mattsson | 3 Laps | 1:49.677 |
DNS | Niko Hirvonen | –:–:–.— |
Kärkikolmikko nähtiin podiumilla tässä järjestyksessä sekä lauantaina että sunnuntaina.
Sarjan pistejohdossa jatkaa puhtaalla pelillä Luomanperä (200). Hyrske (170) ja Hartus (151) pitävät hallussaan sijoja 2 ja 3.
Seuraavan kerran kilpaillaan Seinäjoen katuradalla Vauhtiajoissa 23-24.7.2011, jossa on jälleen kerran luvassa varmasti hieno Race & Rock tapahtuma!
Mikko Luomanperä
Luomanperälle voitot Botniaringiltä
EPUA:n Matti Luomanperä nappasi tuplavoitot Jurvassa ajetusta kauden avauksesta. Luomanperä kellotti aika-ajoon ja molempiin kilpailulähtöihin nopeimmat kierrosajat.
|
Kauden 2011 ensimmäinen osakilpailu ajettiin Jurvan Botniaringillä. Autoja oli viivalle ilmoittautunut 13 kappaletta. Toivotaan että kyseessä oli ohimenevä ilmiö ja seuraavaan osakilpailuun saadaan viivalle juhlaviikonlopun vuoksi pois jättäytyneet kuljettajat.
Lauantaiaamu aukeni aurinkoisessa säässä, mutta tuuli oli erittäin kova ja sateen uhka oli vaanimassa iltapäivälle. Aika-ajossa selvästi nopeinta vauhtia piti EPUA:n Matti Luomanperä, joka jätti Vetelin Jani Hotakaista yli sekunnilla taakseen. Viime vuoden mestari Teemu Hartus ajoi kolmanteen lähtöruutuun jääden kärjestä yli 1,5 sekuntia.
Aika-ajon tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:28.780 |
2 | Jani Hotakainen | 1:29.834 |
3 | Teemu Hartus | 1:30.361 |
4 | Sami Hyrske | 1:30.549 |
5 | Jeremi Mattsson | 1:31.068 |
6 | Ari-Pekka Sillanpää | 1:31.267 |
7 | Kari Hartus | 1:31.306 |
8 | Matti Riekkola | 1:33.010 |
9 | Markku Nurmi | 1:33.085 |
10 | Jani Kaljunen | 1:33.714 |
11 | Kim Mattsson | 1:35.052 |
12 | Frank van Nunen | 1:36.760 |
13 | Kimmo Tunkkari | 4:58.536 |
Juuri ennen Minien kilpailulähtöä oli varikolla renkaiden arvonta meneillään. Taivas tummeni ja vettä alkoi pudota, kun hätäisimmät olivat jo ehtineet varikon portille. Aikaa oli sen verran vähän, ettei rengasvalintaa ehditty sen kauempaa tuumailla – moni tuntui valitsevan kuivan kelin renkaat, jotka kisan myötä osoittautuivat oikeaksi valinnaksi. Vettä satoi sen verran vähän, että viimeisimmät kierrokset ajettiin jo käytännössä kokonaan kuivalla radalla.
Ensimmäisessä kilpailulähdössä lähtövalojen sammuttua Vetelin Jani Hotakainen sai parhaimman lähdön ja kaartoi ensimmäisenä lähtösuoran mutkaan miehekkäällä pinkin värisellä Minillään. Myös Sami Hyrske nousi hätistelemään Luomanperää ensimmäisellä suoralla, mutta Seinäjoen mies sai kerättyä sen verran hyvät vauhdit, että jätti sekä Hyrskeen että Hotakaisen nuolemaan näppejään ja ohjasi Mininsä ensimmäisenä toiseen mutkaan. Tästä eteenpäin voittokamppailusta ei muodostunut sen suurempaa draamaa. Luomanperä ajoi suvereeniin voittoon yli kahdeksan sekunnin erolla toiseksi tulleeseen Teemu Hartukseen. Myös Hartus sai ajaa kohtuullisen rauhallisen kilpailun kakkospaikalla. Viime kauden kokonaiskilpailun kakkosmies Sami Hyrske nousi kolmannelle palkintokorokkeelle.
Lähdön 1 tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:29.164 | |
2 | Teemu Hartus | 8.175 | 1:30.207 |
3 | Sami Hyrske | 10.625 | 1:30.152 |
4 | Jani Hotakainen | 11.580 | 1:30.141 |
5 | Ari-Pekka Sillanpää | 11.793 | 1:29.867 |
6 | Kari Hartus | 15.186 | 1:30.817 |
7 | Jeremi Mattsson | 15.348 | 1:31.172 |
8 | Kimmo Tunkkari | 16.698 | 1:30.637 |
9 | Matti Riekkola | 31.848 | 1:32.273 |
10 | Markku Nurmi | 46.962 | 1:33.741 |
11 | Jani Kaljunen | 50.902 | 1:35.146 |
12 | Frank van Nunen | 1:04.318 | 1:35.912 |
13 | Kim Mattsson | 1:04.580 | 1:36.001 |
Sunnuntaina aamu näytti jälleen aurinkoiselta ja tällä kertaa aurinkoa riitti koko päiväksi ilman vesikuuroja. Aamun warmup näytti siltä, että Luomanperän vauhti oli pysynyt yön yli kohdallaan, ehkäpä jopa hivenen parantunut. Mini 1000 säännöt ovat toisen lähdön lähtöjärjestyksen osalta pysynyt viime vuotisena, eli 10 nopeinta kierrosaikaa ajanutta kuljettajaa lähtevät toiseen kilpailulähtöön käännetyssä järjestyksessä. Näin ollen paalupaikkamiehenä toiseen lähtöön päräytti Markku Nurmi hopeisella tuulennopealla Minillään. Ensimmäisen lähdön voittaja Luomanperä sai tyytyä lähtöruutuun 10.
Jo ennen lämmittelykierrokselle lähtemistä Luomanperä aiheutti ylimääräisiä sydämentykytyksiä mekaanikoille, kun auto ei startannut lähtöönjärjestelystä. Kun muut olivat jo pitkän suoran lopussa menossa sai Luomanperä autonsa käyntiin vanhalla kunnon ”nyrkkiä kojelautaan” menetelmällä.
Lähdön tapahduttua kehäkettu Matti Riekkola nappasi kärkipaikan haltuunsa. Parin kierroksen jälkeen Teemu Hartus oli selvittänyt tiensä piikkipaikalle ja näytti että Hartus venytti etumatkaa muihin. Käynnistysongelmien vuoksi takarivistä startannut Luomanperä napsi sijoituksia kuitenkin sellaiseen tahtiin, että kolmannen kierroksen paikkeilla alkoi Hartuksen metsästys kakkospaikalta. Kärkikaksikon kierrosajoissa oli sen verran eroa Luomanperän eduksi, että piikkipaikka vaihtui viidennellä kierroksella ja sen jälkeen ei johtopaikka enää ollut uhattuna. Kärjen takana sijoista 3, 4, 5 ja 6 sen sijaan taisteltiin ruutulipulle asti. Hyrske, Tunkkari, Kari Hartus ja Jeremi Mattsson kamppailivat kiivaasti sijoitusten vaihtuessa useaan otteeseen yhden ratakierroksen aikana. Nykyisen ja edellisen puheenjohtajan välinen mittelö päättyi Hyrskeen voittoon ja Tunkkari sai tyytyä neljänteen sijaan. Kolmospaikkaakin hallussa pitänyt Kari Hartus putosi lopulta viidenneksi. Jeremi Mattsson sijoittui kuudenneksi.
Lähdön 2 tulokset:
1 | Matti Luomanperä | 1:28.193 | |
2 | Teemu Hartus | 5.243 | 1:29.178 |
3 | Sami Hyrske | 12.646 | 1:29.523 |
4 | Kimmo Tunkkari | 13.162 | 1:29.794 |
5 | Kari Hartus | 13.605 | 1:30.039 |
6 | Jeremi Mattsson | 14.090 | 1:30.146 |
7 | Jani Hotakainen | 17.871 | 1:30.404 |
8 | Matti Riekkola | 22.236 | 1:31.433 |
9 | Jani Kaljunen | 34.480 | 1:31.865 |
10 | Ari-Pekka Sillanpää | 47.621 | 1:30.986 |
11 | Markku Nurmi | 48.575 | 1:32.864 |
12 | Kim Mattsson | 1:10.747 | 1:35.841 |
DNF | Frank van Nunen | 1:33.322 |
Jurvassa nähtiin Mini luokassa myös uutta verta kun Jani Kaljunen ajoi ensimmäiset Mini 1000 lähtönsä. Ensimmäisten kilpailulähtöjen jälkeen sarjaa johtaa maksimipisteillä Matti Luomanperä, Hartuksen ja Hyrskeen vaaniessa heti kannassa.
Kilpailulähtöjen ja palkintojakojen videot on katsottavissa täällä.
Seuraavat kilpailut ajetaan Vetelissä Kemoran radalla 9-10.7.
Mikko Luomanperä
Ilmoittautuminen Seinäjoen Vauhtiajoihin
Vaikka juuri ja juuri on vasta Kemoralta selvitty kotiin, on aika jo katsoa parin viikon päähän ja ilmoittaa itsensä Vauhtiajoihin. Luvassa on jälleen hieno tapahtuma, josta et halua jäädä pois!
Ei muuta kuin KITI:n kautta nimi listoille…
Mikko Luomanperä
Historic Race Kemora
Historic race ratasarjan toinen kilpailuviikonloppu on saatu käyntiin
Päivitetty su 15.30
|Lämmittelyajon tulokset
- Matti Luomanperä
- Sami Hyrske
- Kimmo Tunkkari
- Jani Hotakainen
- Jeremi Mattsson
- Kari Hartus
- Matti Riekkola
- Ari-Pekka Sillanpää
- Teemu Hartus
- Jani Kaljunen
- Mauno Mäkelä
- Markku Nurmi
- Niko Hirvonen
- Kim Mattsson
Aika-ajon tulokset
- Matti Luomanperä
- Sami Hyrske
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kari Hartus
- Jeremi Mattsson
- Matti Riekkola
- Teemu Hartus
- Kimmo Tunkkari
- Jani Hotakainen
- Mauno Mäkelä
- Jani Kaljunen
- Markku Nurmi
- Niko Hirvonen
- Kim Mattsson
Lähdön 1 tulokset
- Matti Luomanperä
- Sami Hyrske
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kimmo Tunkkari
- Jani Hotakainen
- Teemu Hartus
- Kari Hartus
- Matti Riekkola
- Jeremi Mattsson
- Mauno Mäkelä
- Jani Kaljunen
- Markku Nurmi
DNF Kim Mattsson
DNF Niko Hirvonen
Lähdön 2 tulokset
- Matti Luomanperä
- Sami Hyrske
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kimmo Tunkkari
- Teemu Hartus
- Jeremi Mattsson
- Kari Hartus
- Jani Hotakainen
- Matti Riekkola
- Lauri Riekkola
- Markku Nurmi
- Jani Kaljunen
- Mauno Mäkelä
- Kim Mattsson
Matti Luomanperä
Historic Race Kemora 9-10.7.2011
|Ilmoittautuminen Kemoraan on ollut avoinna jo jonkin aikaa.
Hoida ilmoittautuminen kuntoon Kitissä 5.7.2011 klo 20 mennessä.
Matti Luomanperä
Pisteet laskettu
Botniaringin jälkeiset pisteet on laskettu. Ilmoiteltaa jos huomaatte virheitä laskennassa.
Matti Luomanperä
Pistetilanne 2011
Viralliset Cup pisteet 2011
4.6. | 5.6. | 9.7. | 10.7. | 23.7. | 24.7. | 20.8. | 21.8. | 17.9. | 18.9. | |||||
1 | 4 | Luomanperä Matti | EPUA | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | – | – | 400 |
2 | 12 | Hotakainen Jani | VetUA | 36 | 26 | 32 | 40 | 36 | 45 | 45 | 50 | 45 | 355 | |
3 | 2 | Hyrske Sami | EspUA | 40 | 40 | 45 | 45 | – | – | 40 | 32 | 45 | 50 | 337 |
4 | 5 | Sillanpää Ari-Pekka | VetUA | 32 | 40 | 40 | 36 | 40 | 29 | 29 | 40 | 36 | 322 | |
5 | 1 | Hartus Teemu | LemUA | 45 | 45 | 29 | 32 | 45 | 32 | 36 | 22 | 24 | 310 | |
6 | 3 | Tunkkari Kimmo | VetUA | 24 | 36 | 36 | 36 | 32 | 20 | 24 | 24 | 26 | 258 | |
7 | 14 | Hartus Kari | HRF | 29 | 32 | 26 | 26 | 29 | 45 | 24 | 14 | 16 | 241 | |
8 | 6 | Mattsson Jeremi | UAU | 26 | 29 | 22 | 29 | 32 | DNF | – | – | 36 | 40 | 214 |
9 | 10 | Kaljunen Jani | SäkUA | 18 | 22 | 20 | 20 | 24 | 16 | 18 | 29 | 22 | 189 | |
10 | 37 | Riekkola Matti | AAU | 22 | 24 | 24 | 22 | – | – | 18 | 20 | 26 | DNF | 156 |
11 | 48 | Mattsson Kim | UAU | 14 | 16 | DNF | 14 | 22 | 22 | 11 | DNF | 18 | 18 | 135 |
12 | 45 | Riekkola Lauri | AAU | – | – | – | 20 | – | – | 22 | 22 | 32 | 29 | 125 |
13 | 7 | Nurmi Markku | HausUA | 20 | 18 | 18 | 18 | 24 | 26 | DNS | DNF | – | – | 124 |
14 | 18 | Armivesi Petri | HRF | – | – | – | – | 26 | 29 | 26 | 26 | – | – | 107 |
15 | 15 | Frank Van Nunen | Kurikan UA | 16 | DNF | – | – | – | – | 14 | 12 | 20 | 20 | 84 |
17 | 51 | Kankaanmäki Jukka | LamUA | – | – | – | – | – | – | 36 | 40 | – | – | 76 |
16 | 28 | Hirvonen Niko | KEIMOLA FK-K | – | – | DNF | DNF | DNF | DNS | 12 | 16 | 14 | 32 | 74 |
Sarjan ulkopuolella ajaneet kuljettajat | ||||||||||||||
8 | Torppa Ismo | VetUA | 9. | 8. | ||||||||||
60 | Mäkelä Mauno | VetUA | 10. | 13. | ||||||||||
9 | Inkiläinen Sami | HRF | 1. | 1. | ||||||||||
27 | Perkiö Pekka | Tbo ry | 19. | 18. | 15. | 13. | ||||||||
52 | Pitkäniemi Timo | AAU | 7. | 7. | ||||||||||
24 | Louhi Jyrki | AAU | 14. | 8. | ||||||||||
4 | Luomanperä Mikko | EPUA | 1. | 1. | ||||||||||
30 | Havinen Jouni | VUA | 16. | DNF |
Mikko Luomanperä|
Historic Race Botniaring 4-5.6.2011
Perjantai on varattu harjoittelulle. ”Lisää” -linkin takaa löytyy viikonlopun tarkka aikataulu.
Päivitys 5.6. klo 14.30, lisätty lähdön 2 tulokset
| LAUANTAI 4.6
08.00 – Kilpailutoimisto avoinna ja katsastus alkaa
09.30 – 09.50 Ohjaajakokous
10.00 – 10.25 Mini 1000 harjoitusajot
10.30 – 10.55 Roadsport B ja C harjoitusajot
11.00 – 11.25 Roadsport A ja V8 harjoitusajot
11.30 – 11.55 Subaru Sport, SS 1300, Locost, harjoitusajot
12.00 – 12.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E harjoitusajot
12.30 – 12.55 Historic Formulat, Formula 4 vuoteen 1994 asti harjoitusajot
13.00 – 13.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 harjoitusajot
– 13.25 Katsastus päättyy
13.30 – 14.00 TAUKO
14.00 – 14.20 Mini 1000 aika-ajot
14.25 – 14.45 Roadsport B, C aika-ajot
14.50 – 15.10 Roadsport A ja V8 aika-ajot
15.15 – 15.35 Subaru Sport, SS 1300 ja Locost, aika-ajot
15.40 – 16.00 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E aika-ajot
16.05 – 16.25 Historic Formulat aika-ajot
16.30 – 16.50 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 aika-ajot
16.55 – 17.15 Formula 4. vuoteen 1994 asti. aika-ajot
17.20 – 17.45 Mini 1000 1. kilpailu, 10 kierr.
17.50 – 18.15 Roadsport B ja C 1. kilpailu, 10 kierr
18.20 – 18.45 Historic Formulat 1. kilpailu, 10 kierr.
19.50 – 19.15 Van Diemen SR Sport, SS 1300 ja Locost 1. kilpailu, 10 kierr.
19.20 – 19.45 Formula 4. vuoteen 1994 asti. 1. kilpailu, 10 kierr.
SUNNUNTAI 5.6
8.30 – Kilpailutoimisto aukeaa.
8.50 – 9.00 Ohjaajakokous tarvittaessa.
9.00 – 10.30 Aamun warm up (max. 10 min. per luokka!)
10.35 – 10.55 Historic Formula 4 vuoteen 1994 asti. 2. kilpailu, 10, kierr.
11.00 – 11.25 Roadsport A ja V8 1. kilpailu, 10 kierr.
11.30 – 11.55 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 1. kilpailu, 10 kierr.
12.00 – 12.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E 1. kilpailu, 10 kierr.
12.25 – 13.00 TAUKO
13.00 – 13.25 Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 10 kierr.
13.30 – 14.55 Historic Formulat 2. kilpailu, 10 kierr.
14.00 – 14.25 Mini 1000 2. kilpailu, 10 kierr.
14.30 – 14.55 Roadsport B ja C 2. kilpailu, 10 kierr.
15.00 – 15.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 2. kilpailu, 10 kierr.
15.30 – 15.55 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E 2. kilpailu, 10 kierr.
16.00 – 16.25 Roadsport A ja V8 2. kilpailu, 10 kierr.
Aika-ajon tulokset
- Matti Luomanperä, 1:28.780
- Jani Hotakainen, 1:29.834
- Teemu Hartus, 1:30.361
- Sami Hyrske
- Jeremi Mattsson
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kari Hartus
- Matti Riekkola
- Markku Nurmi
- Jani Kaljunen
- Kim Mattsson
- FrankVan Nunen
- Kimmo Tunkkari
Lähdön 1 tulokset
- Matti Luomanperä
- Teemu Hartus
- Sami Hyrske
- Jani Hotakainen
- Ari-Pekka Sillanpää
- Kari Hartus
- Jeremi Mattsson
- Kimmo Tunkkari
- Matti Riekkola
- Markku Nurmi
- Jani Kaljunen
- Frank Van Nunen
- Kim Mattsson
Lähdön 2 tulokset
- Matti Luomanperä
- Teemu Hartus
- Sami Hyrske
- Kimmo Tunkkari
- Kari Hartus
- Jeremi Mattsson
- Jani Hotakainen
- Matti Riekkola
- Jani Kaljunen
- Ari-Pekka Sillanpää
- Markku Nurmi
- Kim Mattsson
Mikko Luomanperä
Ajotunnelmia viime vuoden Botniaringin kilpailuviikonlopulta
Viime vuoden ajotunnelmaa voi käydä haistelemassa Mini Racing Luomanperän kyydissä.
Sovitaan jo tässä vaiheessa, että sää on vähintään yhtä kuin viime vuonna.
Matti Luomanperä
Muistutus turvakaaripehmusteista
Joilta vielä puuttuu niin muistattehan asennella luokitellut pehmusteet Botniaringille. Lisäksi kannattaa vielä varmistaa, että kaikissa ajovarusteissa on leimaa.
Ote AKK Sääntökirjasta 2011:
8.3.5 Pehmusteet Vahingoittumisvaaran välttämiseksi on turvakehikon sellaiset kohdat, joihin kuljettajat voivat osua, pehmustettava heikosti syttyvällä tai paloa estävällä materiaalilla. Turvakehikon se osa, joka on lähellä kypärää, tulee pehmustaa FIA standardin 8857-2001 type A mukaisella iskusuojalla (Kts. FIA Technical List nro 23). Edellämainittu koskee kaikkia lajeja.|||2||
1303816407|Matti Luomanperä|POLTTOAINEET KAUDELLA 2011|
Tulevasta kaudesta lähtien on Suomen autourheilussa siirrytty käyttämään yksityyppipolttoainetta. Tällaiseksi on määritelty E10 ja E5 ”pumppubensa”.
Ote HRF tiedotteesta:
POLTTOAINEET KAUDELLA 2011
Tulevasta kaudesta lähtien on Suomen autourheilussa siirrytty käyttämään yksityyppipolttoainetta. Tällaiseksi on määritelty E10 ja E5 ”pumppubensa”. Syyskokouksemme jälkeen tähän on tullut tarkennus ”V-Power” –bensiinin osalta. Sen käyttö ei ole kielletty, mutta toleranssiensa ääripäässä se saattaa ylittää sallitun polttoaineen specifikaatiot. Myös sitä saa siis käyttää, mutta silloin kilpailija ottaa tietyn riskin siitä että polttoaine ei koostumukseltaan vastaa sääntöjen vaatimuksia.
Ote Sääntökirjasta:
Kansallinen lisäys:
(ei koske kansainvälistä rallicross divisioonaa 1)
Polttoaineella tarkoitetaan ja sen tulee olla kaupallista Suomessa huoltoasemapumpulta myytävää lyijytöntä 95-98-oktaanista bensiiniä. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta. Polttoaineen tulee täyttää eurooppalaisen standardoimisjärjestön (CEN) laatima moottoribensiinin EN228 standardi. Standardi EN228 määrittelee Euroopassa markkinoilla olevalle lyijyttömälle moottoribensiinille laatuvaatimukset ja testimenetelmät. Standardista käytetään sen viimeisintä voimassa oleva kansallista SFS-EN228 versiota seuraavin poikkeuksin:
1. RON Oktaaniluku saa olla enintään 100 RON
2. MON oktaaniluku saa olla enintään 89,0 MON
3. Hapen määrä saa olla enintään 3,7 paino -%.
4. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta.
Shellin sivuilla tuosta V powerista annetaan seuraavat arvot.
RON suurempi kuin 99
MON suurempi tai yhtä suuri kuin 87
Tässä vielä linkki noihin spekseihin
http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/v-power_bensiini_tt.pdf
Mikko Luomanperä
Muutos kauden 2011 kilpailukalenteriin
Kauden päätöskilpailun paikka on muuttunut Alastarolta Jurvan Botniaringille. Päivämäärä on pysynyt ennallaan 17.9.2011.
Päivitys 26.4
Myös viimeisessä osakilpailussa Botniaringillä ajetaan kaksi kilpailulähtöä (kaksipäiväinen kilpailutapahtuma), eli kauden aikana lähtöjä kertyy yhteensä 10kpl.
Matti Luomanperä|
Vauhtiajot Race&Rock 2011 lisätty kilpailukalenteriin
Vauhtiajot on varmistunut kilpailuksi Minitonneille myös kaudelle 2011, eli kalenteri alkaa olla lopullisissa raameissaan. Paremmuutta selvitellään totuttuun tapaan katuradalla Seinäjoen kapernaumin teollisuusalueella. Kilpailun ajankohta on 22-24.7.2011.
Allekirjoittanut ajannut autolla vuosien 2004 – 2007 harvakseltaan noin 2 kilpailua vuodessa sijoilla 2-10.
Autolla siis kerkiää kärkikamppailuun jos vain käsiä riittää.
1294242995|Mikko Luomanperä|Sääntöpäivitys|Tekniset säännöt päivitetty. Uudet säännöt löytyvät täältä.
Yleiset tiedot
Tekniset tiedot
Lataa säännöt |
Sääntökirja 2011 julkaistu
Autourheilun sähköinen sääntökirja 2011 on ilmestynyt. Painetut versiot ilmestyvät vuoden loppuun mennessä.
Ennakkoon tilatut sääntökirjat postitetaan kirjan ilmestyttyä.
Jäsenseuroille lähetetään automaattisesti yksi Sääntökirja veloituksetta.
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/ (Flash)
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/pdf/AKK_Saantokirja_2011.pdf (PDF)
Lähde: AKK Motorsport
Historic Race Alastaro 25.9.2010
Aika-ajon tulokset:
- Sami Inkiläinen
- Kimmo Joutvuo
- Jukka Kankaanmäki
- Vesa Uuspelto
- Mikko Luomanperä
- Jouni Eskola
- Kari Hartus
- Sami Hyrske
- Jussi Kankaanmäki
- Kai Hedberg
- Kimmo Tunkkari
- Kim Mattsson
- Johan Hilden
- Aimo Hieta
- Anton Hedberg
- Matti Riekkola
- Markku Kivinen
- Markku Nurmi
- Petri Armivesi
- Niko Hirvonen
Lähdön 1 tulokset
- Kimmo Joutvuo
- Vesa Uuspelto
- Mikko Luomanperä
- Kari Hartus
- Jukka-Pekka Ollikainen
- Jouni Eskola
- Jukka Kankaanmäki
- Sami Hyrske
- Jussi Kankaanmäki
- Kai Hedberg
- Kimmo Tunkkari
- Johan Hilden
- Kim Mattsson
- Aimo Hieta
- Markku Nurmi
- Matti Riekkola
DNF Sami Inkiläinen
DNF Anton Hedberg
DNS Markku Kivinen
DNS Petri Armivesi
DNS Niko Hirvonen