2011 Minitonni Vuosi

Kausi 2011 saatu päätökseen

kuva
Kuva: Matti Luomanperä

Mini 1000 ratasarjan järjestyksessään 33. kausi on saatu pakettiin. Taakse on jäänyt jälleen viisi kilpailuviikonloppua ja kymmenen lähtöä, joista pari päästiin kurvailemaan katuratamaisemissa isomman yleisön edessä.

Kauden viimeisen osakilpailuun saatiin mukaan 16 kilpailijaa. Hyvinkään Markku Nurmi joutui harmillisesti jättämään viikonlopun väliin. Markku kärsi Grand Racessa Ahvenistolla kahdesti konerikon, joka piti miehen pajassa sorvin ääressä ensi kesää varten.

Jurvassa ei nähty myöskään mestaruuden jo varmistanutta Matti Luomanperää, vaan mestaruusautolla oli ajamassa tiimin kakkoskuljettaja.

Radalla nähtiin tälle kaudelle vielä yksi täysin uusi auto ja kuljettaja. Tiimi oli kyllä tuttu jo monellekkin – olihan mestaruuskannua nosteltu pariinkin otteeseen ja tiimille kuuluu myös Botniaringin rataennätys. Vaasalainen Havinen oli saanut uuden kilpurinsa kisakuntoon ja huhhuh sitä säihkettä ja kiiltoa. Tiimistä ajovuorossa oli tällä kertaa Jouni Havinen, joka kurvaili ensimmäistä ratakilpailuaan.

kuva
Kuva: Matti Luomanperä

Viikonlopun aikataulu oli aikasempiin verrattuna erilainen. Lauantaina oli vuorossa ainoastaan lämmittelyajot ja aika-ajot. Sunnuntaina ajettiin molemmat kilpailulähdöt.

Aika-ajoissa vauhdikkaimmin radan kiersi EPUA:n Mikko Luomanperä, joka ei ollut mukana ajamassa CUP pisteistä ja ilmeisesti näin ollen painettomassa tilassa latasi uran ensimmäisen paalupaikan. Kari Hartus oli toiseksi nopein. Hartuksen veljekset olivat viimeiseen kilpailuun vaihtaneet menopelejä ja Kari pitikin punaisella pahoisella hyvää vauhtia. Kolmanteen ruutuun ajoi Vetelin Jani Hotakainen, joka metsästi CUP:n kakkosijaa. Ensimmäistä kilpailuaan ajava Jouni Havinen ajoi mallikkaasti kuudenteen ruutuun.

Aika-ajon tulokset:

1 Mikko Luomanperä  1:28.258 
2 Kari Hartus  1:28.759  0.501 
3 Jani Hotakainen  1:28.924  0.666 
4 Jeremi Mattsson  1:29.212  0.954 
5 Ari-Pekka Sillanpää  1:29.333  1.075 
6 Jouni Havinen  1:30.108  1.850 
7 Jani Kaljunen  1:30.330  2.072 
8 Lauri Riekkola  1:30.424  2.166 
9 Teemu Hartus  1:30.481  2.223 
10 Kimmo Tunkkari  1:30.546  2.288 
11 Sami Hyrske  1:30.723  2.465 
12 Niko Hirvonen  1:30.744  2.486 
13 Matti Riekkola  1:30.894  2.636 
14 Kim Mattsson  1:34.382  6.124 
15 Pekka Perkiö  1:41.328  13.070 

Ensimmäisessä kilpailulähdössä paalupaikalta lähtenyt Luomanperä joutui taipumaan Hartukselle heti lähtösuoralla. Ensimmäisen kierroksen loppupuolella Luomanperä kuitenkin nappasi kärkipaikan takaisin ja ajoi lähdön voittoon reilun kolmen sekunnin erolla.

Kakkos- ja kolmospaikasta väänsivät tasaisesti Hartus ja Hotakainen. Harmillisest hyvä kilvanajo päättyi viimeisellä kierroksella Hartuksen konerikkoon. Täytyy ihmetellä miten paljon savua mahtuu litraiseen koneeseen. Hotakainen sai loppujen lopuksi helposti toisen sijan ja Hyrske nousi keskeytyksen avittamana kolmannelle sijalle yli 11 sekuntia kärjestä.

kuva
Kuva: Matti Luomanperä

Muita keskeyttäneitä olivat Havinen ja Hirvonen.

Lähdön 1 tulokset:

1 Mikko Luomanperä  1:28.363 
2 Jani Hotakainen  3.533  1:28.482 
3 Sami Hyrske  11.729  1:28.922 
4 Ari-Pekka Sillanpää  12.068  1:28.980 
5 Jeremi Mattsson  12.663  1:28.886 
6 Lauri Riekkola  21.320  1:30.057 
7 Jani Kaljunen  29.102  1:30.213 
8 Matti Riekkola  29.172  1:30.314 
9 Kimmo Tunkkari  30.710  1:30.543 
10 Teemu Hartus  39.821  1:31.440 
11 Frank van Nunen  1:06.766  1:34.146 
12 Kim Mattsson  1:28.189  1:34.859 
13 Kari Hartus  1 Lap  1:28.388 
14 Niko Hirvonen  2:08.256  1:30.099 
15 Pekka Perkiö  2:13.319  1:40.798 
16 Jouni Havinen  3 Laps  1:29.421 

Ensimmäisen ja toisen kilpailulähdön välillä oli aikaa reilu kolme tuntia. Kaikki muut saivat autonsa viivalle myös toiseen lähtöön paitsi Kari Hartus, jonka auton moottori hajosi.

Eturivissä toisessa lähdössä oli Niko Hirvonen ja Lauri Riekkola, joista Hirvonen paalupaikalla. Lähdössä Riekkola oli etevämpi napaten piikkipaikan.

kuva
Kuva: Matti Luomanperä

Taaempaa kymppipaikalta lähtenyt Luomanperä ja Hotakainen parantelivat hyvin asemiaan ensimmäisillä kierroksella. Toisen kierroksen täytyttyä Luomanperä kurvasi kärkeen eikä enää paikastaan luopunut. Voittomarginaali maaliviivalla reilu kuusi sekuntia.

Sami Hyrske ja Jani Hotakainen taistelivat jälleen toisesta ja kolmannesta sijasta. Tällä kertaa Hyrske sai luvan nousta toiseksi korkeimmalle ja Hotakainen kolmannelle korokkeelle. Hotakaisen toinen sija riitti varmistamaan CUP:n yhteispisteissä toisen sijan. Hyrske nousi hyvän viimeisen kilpailuviikonlopun ansiosta CUP pisteissä kolmanneksi.

Lähdön joutuivat tällä kertaa jättämään kesken Matti Riekkola ja Jouni Havinen. Havinen kärsi harmillisesti lämpöongelmista koko viikonlopun, mutta ensi kautta ajatellen autossa ainakin näytti vauhtia riittävän.

kuva
Sama kolmikko nousi palkintokorokkeelle viikonlopun molemmissa lähdöissä. Kuva: Matti Luomanperä

Lähdön 2 tulokset:

1 Mikko Luomanperä  1:28.351 
2 Sami Hyrske  6.153  1:28.776 
3 Jani Hotakainen  7.610  1:28.772 
4 Jeremi Mattsson  9.291  1:28.995 
5 Ari-Pekka Sillanpää  15.145  1:29.476 
6 Niko Hirvonen  17.814  1:29.821 
7 Lauri Riekkola  18.351  1:29.780 
8 Kimmo Tunkkari  18.810  1:29.384 
9 Teemu Hartus  24.049  1:30.252 
10 Jani Kaljunen  48.291  1:31.481 
11 Frank van Nunen  1:07.216  1:33.816 
12 Kim Mattsson  1:07.724  1:33.720 
13 Pekka Perkiö  1 Lap  1:41.001 
DNF  Jouni Havinen  1:31.015 
DNF  Matti Riekkola  1:33.898 
DNS  Kari Hartus  –:–:–.— 

kuva

Sunnuntain tuplavoittaja lehdistön pihdeissä heti maalin tultuaan. Kuva: Matti Luomanperä

Avoin Race Botniaring tuloksia

Kauden viimeisen osakilpailun(17-18.9) tulokset  päivitetty 18.9.2011, klo 19:00

Lauantaiaamun warmupin tulokset:

  1. Mikko Luomanperä, 1:28.174
  2. Jani Hotakainen, 1:28.824
  3. Kari Hartus, 1:29.159
  4. Sami Hyrske
  5. Lauri Riekkola
  6. Ari-Pekka Sillanpää
  7. Jeremi Mattsson
  8. Niko Hirvonen
  9. Jani Kaljunen
  10. Kimmo Tunkkari
  11. Matti Riekkola
  12. Kim Mattsson
  13. Pekka Perkiö

Aika-ajon tulokset:

  1. Mikko Luomanperä, 1:28.258
  2. Kari Hartus, 1:28.759
  3. Jani Hotakainen, 1:28.924
  4. Jeremi Mattsson
  5. Ari-Pekka Sillanpää
  6. Jouni Havinen
  7. Jani Kaljunen
  8. Lauri Riekkola
  9. Teemu Hartus
  10. Kimmo Tunkkari
  11. Sami Hyrske
  12. Niko Hirvonen
  13. Matti Riekkola
  14. Kim Mattsson
  15. Pekka Perkiö

Sunnuntaiaamun warmup:

  1. Kari Hartus, 1:28.040
  2. Mikko Luomanperä, 1:28.399
  3. Jeremi Mattsson, 1:28.785
  4. Jani Hotakainen
  5. Sami Hyrske
  6. Niko Hirvonen
  7. Jouni Havinen
  8. Ari-Pekka Sillanpää
  9. Matti Riekkola
  10. Lauri Riekkola
  11. Teemu Hartus
  12. Kimmo Tunkkari
  13. Jani Kaljunen
  14. Frank van Nunen
  15. Pekka Perkiö
  16. Kim Mattsson

Lahtö 1 tulokset:

  1. Mikko Luomanperä
  2. Jani Hotakainen, +3.533
  3. Sami Hyrske, +8.196
  4. Ari-Pekka Sillanpää
  5. Jeremi Mattsson
  6. Lauri Riekkola
  7. Jani Kaljunen
  8. Matti Riekkola
  9. Kimmo Tunkkari
  10. Teemu Hartus
  11. Frank van Nunen
  12. Kim Mattsson
  13. Kari Hartus
  14. Niko Hirvonen
  15. Pekka Perkiö
  16. Jouni Havinen

Lähdön 2 tulokset:

  1. Mikko Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Jani Hotakainen
  4. Jeremi Mattsson
  5. Ari-Pekka Sillanpää
  6. Niko Hirvonen
  7. Lauri Riekkola
  8. Kimmo Tunkkari
  9. Teemu Hartus
  10. Jani Kaljunen
  11. Frank van Nunen
  12. Kim Mattsson
  13. Pekka Perkiö

DNF Jouni  Havinen
DNF Matti Riekkola
DNS Kari Hartus

Avoin Race Botniaring 17 – 18.9.2011

kauden viimeiseen kilpailuviikonloppuun ilmoittautuminen on avoinna 12.9. 18:00 asti. Huomaa että aikaisempiin vuosiin verrattuna kilpailu on poikkeuksellisesti kaksipäiväinen.

| Perjantai
9.00- 19.00 harjoitus
18.00-20.00 ilmoittautuminen ja katsastus

Lauantai
8.00 Ilmoittautuminen ja katsastus
8.30- 8.40 Legends Warm up
8.45 –8.55 Avoin GT/Touring Warm up
9.00 –9.10 Avoin Formula 3 / 4 Warm up
9.15- 9.25 Locost/ Van Diemen/ SS 1300 Warm up
9.30 OHJAAJAKOKOUS Legends, ja avoimet
9.30- 9.40 Mini 1000 Warm up
9.45- 9.55 Roadsport A/V8 Warm up
10.00-10.10 Roadsport B/C Warm up
10.15- 10.30 Legends Aika-ajo
10.35-10.50 Avoin GT/Touring Aika-ajo
10.55-11.10 Avoin Formula 3/4 Aika-ajo
11.15- 11.25 Historic Formula Warm up
11.30-11.50 Legends Lähtö 1 10 kier
12.00-12.20 Avoin GT/Touring car 10 kier
12.30-12.50 Avoin Formula 3 / 4 10 kier
13.00-13.10 Historic formulat Warm up
13.15-13.25 Historic vakio/gt Warm up
TAUKO
14.00-14.20 Legends Lähtö2 10 kier
14.25-14.45 Avoin GT ja Touring car 10 kier
14.50-15.10 Avoin/ Formula3/4 10 kier
15.15- 15.25 Leg Mek Aika-ajo
15.30-15.40 Historic erikoisvakio/GTS Warm up
15.45- 16.00 Locost/Van Diemen/SS 1300 Aika-ajo
16.05-16.20 Legends Mek 8 kier
16.25- 16.40 Mini 1000 Aika-ajo
16.45- 17.00 Roadsport A/V8 Aika-ajo
17.05-17.20 Roadsport B/C Aika-ajo
17.25-17.40 Historic formulat Aika-ajo
17.45-18.00 Historic vakio/GT Aika-ajo
18.05-18.20 Historic erikoisvakio/GTS Aika-ajo

Sunnuntai
9.30-9.40 Subaru/Locost/SS 1300 Warm up
9.45- 9.55 Historic formulat Warm up
10.00- 10.10 Roadsport A/V8 Warm up
10.15-10.25 Roadsport B/C Warm up
10.30- 10.40 Historic erikoisvakio/GTS Warm up
10.45-10.55 Mini 1000 Warm up
11.00-11.10 Historic vakio/GT Warm up11.15-11.35 Subaru/Locost/SS 1300 10 kier
11.40-12.00 Historic formulat 10 kier
12.05- 12.25 Roadsport A/V8 10 kier
12.30- 12.50 Roadsport B/C 10 kier
12.55-13.15 Historic erikoisvakio/GTS 10 kier
13.20-13.40 Mini 1000 10 kier
13.45-14.05 Historic vakio/GT 10 kier
TAUKO
14.45-15.05 Subaru/Locost/SS 1300 10 kier
15.10-15.30 Historic Formulat 10 kier
15.35-15.55 Roadsport A/V8 10 kier
16.00-16.20 Roadsport B/C 10 kier
16.25-16.45 Historic erikoisvakio/GTS 10 kier
16.50-17.10 Mini 1000 10 kier
17.15-17.35 Historic vakio/GT 10 kier

Inkiläinen nappasi voitot, Luomanperä mestaruuden|

GR lahto 1

Ahvenistolla ajetussa Historic Grand Racessa nähtiin hienoja kamppailuja sekä mestaruuden ratkeaminen. Sami Inkiläinen korjasi voitot molemmista lähdöistä.

| GR lahdonjarjestely

Ahvenistolle saatiin mukavasti parikymmentä autoa viivalle. Mukana oli mm. kauden 2009 Mini Tonni mestari Sami Inkiläinen, joka on tämän kesän kiertänyt rataa formulalla. Mukana oli tietysti myös koko sarjan kärki höystettynä muutamalla aikaisemmin tutulla nimellä, jotka olivat kaivaneet autot tallista. Yhteensä viikonlopun aikana rataa kiersi melkein 160 autoa.

Järjestelyt viikonlopun aikana oli järjestetty jälleen hyvin – siitä kiitos järjestäjille. Kilpailutapahtumien lomassa oli myös mahdollista katsastaa toinen toistaan hienompia näytteillä olevia menopelejä.

Pistetilanne Mineissä oli kauden aikana muotoutunut sellaiseksi, että puhtaalla voittosarjalla Ahvenistolle saakka selviytyneellä Luomanperällä oli mahdollisuus laittaa homma pakettiin mestaruuden osalta, jos pistepotti riittävästi karttuisi. Pahimpana uhkaajina takana vaanivat viime vuoden mestari Teemu Hartus sekä Ari-Pekka Sillanpää. Kauden kokonaispistesaldosta vähennetään huonoin pois.

Lauantain aika-ajoissa Inkiläinen oli ainoa 1:39 rikkonut ja jätti toiseksi tullutta Luomanperää melkein puoli sekuntia. Jani Hotakaisen vauhti tuntuu parantuvan kisa kisalta, nyt aika-ajoista tuloksena kolmas lähtöruutu. Mitä se vauhti olisikaan jos ajettaisiin kymmenen kilpailuviikonloppua?

Aika-ajon tulokset:

1 Sami Inkiläinen  1:38.727 
2 Matti Luomanperä  1:39.219  0.492 
3 Jani Hotakainen  1:39.605  0.878 
4 Sami Hyrske  1:40.302  1.575 
5 Jukka Kankaanmäki  1:40.359  1.632 
6 Teemu Hartus  1:40.404  1.677 
7 Jyrki Louhi  1:41.333  2.606 
8 Ari-Pekka Sillanpää  1:42.017  3.290 
9 Petri Armivesi  1:42.091  3.364 
10 Kari Hartus  1:42.129  3.402 
11 Lauri Riekkola  1:42.234  3.507 
12 Kimmo Tunkkari  1:42.488  3.761 
13 Timo Pitkäniemi  1:42.748  4.021 
14 Matti Riekkola  1:43.284  4.557 
15 Jani Kaljunen  1:44.467  5.740 
16 Frank van Nunen  1:48.196  9.469 
17 Niko Hirvonen  1:48.771  10.044 
18 Kim Mattsson  1:53.325  14.598 
19 Pekka Perkiö  1:58.979  20.252 

Ensimmäisessä lähdössä valojen sammuttua Luomanperä pääsi hyvin liikkeelle, mutta takaa Hotakainen tuli vielä liukkaammin. Inkiläinen ei saanut hyvää lähtöä ja Luomanperän tehdessä hänestä ohitusta Hotakaisen puskuri otti hieman osumaa takarenkaaseen. Tilanteessa ei kuitenkaan sen vakavampaa ja ensimmäinen kierros ajettiin Luomanperän johdolla.
GR lahdonjarjestely
Hotakaisen puskuri otti lähdössä hieman osumaa

Kierrosajoissa Luomanperä ja Inkiläinen olivat hieman yli sekunnin Hotakaista nopeampia, joten kaksikko lähti nopeasti omille teilleen. Sami nappasi Luomanperältä kärkipaikan ja ajoi lähdön voittoon parin sekunnin erolla.

Sijoista 10-13 käytiin myös hyvää taistelua läpi kilpailun, kun veljekset Riekkola, Kari Hartus ja Kimmo Tunkkari hakivat paikkaa kympin joukkoon. Sijoitukset vaihtelivat kierroksien aikana useaan otteeseen. Pisimmän korren veti Hartus joka voitti Lauri Riekkolan ainoastaan 0,08 sekunnin turvin.
GR lahdonjarjestely
Lähdössä käytiin hyvää ja rehtiä taistelua sijoituksista

Luomanperälle kuitenkin täysi pistepotti ja Hotakaiselle toiseksi korkeimmat pisteet. Juuri ja juuri palkintokorokkeen ulkopuolelle jäänyt Sami Hyrske sai kolmanneksi parhaimmat pisteet. Sarjapisteissä mestaruuteen teoreettiset mahdollisuudet omaava Hartus jäi lähdön kuudenneksi ja näytti että uutta Mini 1000 mestaria juhlittaisiin Ahvenistolla sunnuntaina jos Luomanperä pääsisi maaliin.

Mineissä nähtiin jälleen uutta verta radalla, kun Team Botniaa edustava Pekka Perkiö oli kiertämässä rataa. Pekka oli valinnut Ahveniston Mini 1000 kilpailu-uran aloituspaikakseen radan helpon profiilin vuoksi.

GR lahdonjarjestely
Ensimmäisen lähdön kolmen kärki

Lähtö 1 tulokset:

Pos Name Diff Best time
1 Sami Inkiläinen  1:38.760 
2 Matti Luomanperä  2.166  1:38.974 
3 Jani Hotakainen  12.459  1:40.134 
4 Sami Hyrske  14.825  1:40.036 
5 Jukka Kankaanmäki  17.213  1:40.492 
6 Teemu Hartus  18.211  1:40.869 
7 Timo Pitkäniemi  28.993  1:41.805 
8 Ari-Pekka Sillanpää  32.173  1:42.378 
9 Petri Armivesi  35.550  1:42.457 
10 Kari Hartus  39.651  1:43.263 
11 Lauri Riekkola  39.729  1:43.021 
12 Kimmo Tunkkari  40.594  1:43.100 
13 Matti Riekkola  41.136  1:43.104 
14 Jyrki Louhi  42.410  1:41.754 
15 Jani Kaljunen  1:00.307  1:44.001 
16 Frank van Nunen  1:20.749  1:47.574 
17 Niko Hirvonen  1 Lap  1:48.160 
18 Kim Mattsson  20.831  1:54.695 
19 Pekka Perkiö  55.028  2:01.529 

Toisen kilpailulähdön paalupaikalta starttasi Petri Armivesi. Lauantain lähdön kärkimiehet olivat sijoilla 8, 9 ja 10. Ensimmäisillä kierroksilla riitti totuttuun tapaan säpinää, kun taaempaa lähteneet yrittivät parannella asemiaan mahdollisimman nopeasti. Parhaiten tässä onnistui Jani Hotakainen, joka jo ensimmäisen kierroksen päätteeksi piti hallussaan kärkipaikkaa.
GR lahto 2
Pojat miehekkaissa Mineissa

Parin kierroksen jälkeen Hotakainen oli kärjessä saanut vedettyä jo pientä hajuarakoa takana tulevaan joukkoon, mutta viidennen kierroksen jälkeen Luomanperä – Inkiläinen parivaljakko saavutti kärkimiehen ja menivät ohi.

Kolme viimeistä kierrosta oli voittokamppailun kannalta kauden ehdottomasti parasta vääntöä. Inkiläinen oli koko ajan iskuetäisyydellä ja haki pariin otteeseen ohituspaikkaa. Voitto ratkesti lopulta tiukimmalla mahdollisella tavalla Samin tehdessä ohituksen viimeisellä kierroksella lähtösuoran loivassa kaarteessa ja nappasi voiton 0,1 sekunnin erolla Luomanperään.
GR lahto 2
Inkiläinen-Luomanperä, Luomanperä-Inkiläinen

Kauden neljäs täysi pistepotti viikonlopulta takasi Luomanperälle ensimmäisen henkilökohtaisen Mini 1000 mestaruuden.

GR lahto 1
Toisen kilpailulähdön kolmen kopla

GR lahto 1
Ja sama kopla vielä virallisissa tuuletuskuvissa

Lähtö 2 tulokset:

Pos  Name  Diff  Best time 
1 Sami Inkiläinen  1:39.979 
2 Matti Luomanperä  0.142  1:40.279 
3 Jani Hotakainen  2.142  1:40.761 
4 Jukka Kankaanmäki  5.630  1:41.163 
5 Teemu Hartus  12.523  1:41.990 
6 Sami Hyrske  14.312  1:41.453 
7 Timo Pitkäniemi  15.173  1:41.456 
8 Jyrki Louhi  20.741  1:42.146 
9 Ari-Pekka Sillanpää  22.121  1:43.064 
10 Petri Armivesi  25.406  1:42.755 
11 Kimmo Tunkkari  25.562  1:43.630 
12 Lauri Riekkola  27.397  1:43.659 
13 Matti Riekkola  27.570  1:43.320 
14 Jani Kaljunen  49.607  1:46.486 
15 Niko Hirvonen  52.503  1:46.423 
16 Kari Hartus  57.398  1:47.090 
17 Frank van Nunen  1:11.430  1:48.866 
18 Pekka Perkiö  1 Lap  2:06.772 
DNF  Kim Mattsson 
DNF  Markku Nurmi 

Kaudesta on jäljellä vielä kaksi kilpailulähtöä, jotka ajetaan Botniaringillä 17-18.9.2011. Vaikka mestaruuspytyn osoite on jo ratkennut, tullaan sijoista 2-4 käymään vielä kovaa kamppailua…

Historic Grand Race tuloksia
Historic Grand Race ensimmäinen kilpailulähtö on ajettu. Sää on aurinkoinen (+21C).
Tulokset voit katsoa ”Lisää” -linkistä

Päivitetty 21.8 16:35
|
Lämmittelyajon tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Sami Inkiläinen
  4. Jani Hotakainen
  5. Teemu Hartus
  6. Jyrki Louhi
  7. Kari Hartus
  8. Ari-Pekka Sillanpää
  9. Kimmo Tunkkari
  10. Petri Armivesi
  11. Timo Pitkäniemi
  12. Lauri Riekkola
  13. Pekka Perkiö
  14. Niko Hirvonen
  15. Markku Nurmi
  16. Frank van Nunen
  17. Jani Kaljunen
  18. Kim Mattsson
  19. Matti Riekkola

Aika-ajon tulokset

  1. Sami Inkiläinen, 1:38.727
  2. Matti Luomanperä, 1:39.219
  3. Jani Hotakainen, 1:39.605
  4. Sami Hyrske, 1:40.302
  5. Jukka Kankaanmäki
  6. Teemu Hartus
  7. Jyrki Louhi
  8. Ari-Pekka Sillanpää
  9. Petri Armivesi
  10. Kari Hartus
  11. Lauri Riekkola
  12. Kimmo Tunkkari
  13. Timo Pitkäniemi
  14. Matti Riekkola
  15. Jani Kaljunen
  16. Frank van Nunen
  17. Niko Hirvonen
  18. Kim Mattsson
  19. Pekka Perkiö

Lähdön 1 tulokset

  1. Sami Inkiläinen, 1:38.760
  2. Matti Luomanperä, 1:38.974
  3. Jani Hotakainen, 1:40.134
  4. Sami Hyrske, 1:40.036
  5. Jukka Kankaanmäki
  6. Teemu Hartus
  7. Ari-Pekka Sillanpää
  8. Petri Armivesi
  9. Kari Hartus
  10. Lauri Riekkola
  11. Kimmo Tunkkari
  12. Matti Riekkola
  13. Jyrki Louhi
  14. Jani Kaljunen
  15. Frank van Nunen
  16. Niko Hirvonen
  17. Timo Pitkäniemi
  18. Kim Mattsson
  19. Pekka Perkiö

Lähdön 2 tulokset

  1. Sami Inkiläinen, 1:39.979
  2. Matti Luomanperä, 1:40.279
  3. Jani Hotakainen, 1:40.761
  4. Jukka Kankaanmäki, 1:41.163
  5. Teemu Hartus
  6. Sami Hyrske
  7. Timo Pitkäniemi
  8. Jyrki Louhi
  9. Ari-Pekka Sillanpää
  10. Petri Armivesi
  11. Kimmo Tunkkari
  12. Lauri Riekkola
  13. Matti Riekkola
  14. Jani Kaljunen
  15. Niko Hirvonen
  16. Kari Hartus
  17. Frank van Nunen
  18. Pekka Perkiö

DNF Kim Mattsson
DNFMarkku Nurmi

Mikko Luomanperä

Historic Grand Race Ahvenistolla

Historic Race Finlandin Grand Race ajetaan Hämeenlinnan Ahvenistolla 20-21.8.2011. Mini 1000 luokkaan on ilmoittautunut mukaan 20 kuljettajaa.

|
Ilmoittautuneiden joukossa on luonnollisesti kaikki Mini 1000 CUP kärkikuljettajat. Lisämausteen Ahveniston kilpailuun tuo vuoden 2009 CUP mestari Sami Inkiläinen, joka on valjastanut punaisen kilpurinsa pienen tauon jälkeen ja ei kotiradallaan aja muusta kuin voitosta. Löytyykö Luomanperä-Hartus-Sillanpää-Hyrske akselilta potkua Inkiläisen vauhtiin vai ottaako joku muu ohjakset Ahveniston hienolla moottoriradalla?

Minin puikoissa nähdään myös muutaman vuoden tauon jälkeen Timo Pitkäniemi, joka urakoi Ahveniston kilpailussa Minin lisäksi  BMW 2002:lla kahdessa luokassa.

16.8.2011 mennessä ilmoittautuneet:

Armivesi Petri HRF
Hartus Kari HRF
Hartus Teemu LemUA
Hedberg Anton HRF
Hirvonen Niko KEIMOLA FK-K
Hotakainen Jani VetUA
Hyrske Sami EspooUA
Inkiläinen Sami HRF
Kaljunen Jani SäkUA
Louhi Jyrki AAU
Luomanperä Matti EPUA
Mattsson Jeremi UAU
Mattsson Kim UAU
Nurmi Markku HausUA
Perkiö Pekka TBo ry
Pitkäniemi Timo AAU
Riekkola Lauri AAU
Riekkola Matti AAU
Sillanpää Ari-Pekka VetUA
Tunkkari Kimmo VetUA
van Nunen Frank Kurikan UA

Kilpailuviikonlopun aikataulu:

PERJANTAI
18.00–20.00 Toimisto avoinna
18.00–20.00 Katsastus avoinna

LAUANTAI
08.00–16.00 Toimisto avoinna
08.00–17.00 Katsastus avoinna
09.00 Ohjaajakokous
09.30–09.50 Subaru Sport, SS 1300, Locost harjoitus
10.00 Harrasteajoneuvoparkki avataan
09.55–10.15 Historic Formulat harjoitus
10.20–10.40 Roadsport A ja V8 harjoitus
10.45–11.45 Roadsport B ja C harjoitus
11.10–11.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E harjoitus
11.30–11.55 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 harjoitus
12.00–12.20 Mini 1000 harjoitus
12.20–13.00 TAUKO / Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati.
Katsastus päättyy
13.00–13.20 Subaru Sport, SS 1300, Locost aika-ajot
13.25–13.45 Historic Formulat aika-ajot
13.50–14.10 Mini 1000 aika-ajot
14.15–14.35 Roadsport A ja V8 aika-ajot
14.40–15.00 Roadsport B ja C aika-ajot
15.05–15.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E aika-ajot
15.30–15.50 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 aika-ajot
16.00 Subaru Sport, SS 1300, Locost 1. kilpailu, 8 kierrosta
16.30 Historic Formulat 1. kilpailu, 8 kierrosta
17.00 Mini 1000 1. kilpailu, 8 kierrosta

SUNNUNTAI
09.00–17.00 Toimisto avoinna
09.00 Ohjaajakokous (tarvittaessa)
09.30–09.40 Subaru Sport, SS 1300, Locost Warm Up
09.43–09.53 Historic Formulat Warm Up
09.56–10.06 Roadsport A ja V8 Warm Up
10.10–10.20 Roadsport B ja C Warm Up
10.20–10.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E Warm Up
10.32–10.42 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 Warm Up
10.45–10.55 Mini 1000 Warm Up
11.00 Roadsport A ja V8 1. kilpailu, 8 kierrosta
11.30 Roadsport B ja C 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.00 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.30 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 1. kilpailu, 8 kierrosta
12.50–13.40 TAUKO / Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati
13.40 Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 8 kierrosta
14.10 Historic Formulat 2. kilpailu, 8kierrosta
14.30 Historic G/A, G/D, H, G-H/r1 ja H2-I/r1 2. kilpailu, 8 kierrosta
15.00 Roadsport B ja C 2. kilpailu, 8 kierrosta
15.30 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E–G1/E 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.00 Mini 1000 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.30 Roadsport A ja V8 2. kilpailu, 8 kierrosta
16.50 Vapaa pääsy varikolle

Katso lisäinfoa tapahtumasta tästä

Mikko Luomanperä

Ilmoittautumista jatkettu Grand Raceen Ahvenistolle|

Muista ilmoittautua tämän kesän Grand Raceen Ahvenistolle. Ilmoittautuminen päättyy 5.8.2011.

Mikko Luomanperä

Luomanperä ei antanut kotiradallaan muille mahdollisuuksia

EPUA:n Matti Luomanperä ei antanut kenenkään yllättää Seinäjoella kotiradallaan. Luomanperä nappasi molemmista lähdöistä voitot ja näin ollen voittoputki venyi tällä kaudella jo kuuteen.

2011 Vauhtiajot
Luomanperän ovea tuli Seinäjoella koristamaan pari ykköspaikkaa lisää

Suomen ratakilpailujen joukossa paikkansa vakiinnuttanut Seinäjoen Vauhtiajot on kauden 2011 osalta saatu päätökseen. Kilpailuviikonlopun tapahtuma oli jälleen hieno ja järjestelyt toimivat todella sujuvasti – siitä ISO KIITOS järjestävälle seuralle EPUA:lle sekä kaikille osallisena olleille ihmisille!

Viikonlopun tapahtuman kävijämäärä oli yhteensä 46 200 joka on erittäin hieno saavutus. Tällaista tapahtumaa taas jaksaa odottaa ensi kesään.

2011 Vauhtiajot

Kuten Vauhtiajoissa on ollut joka vuosi tapana, teitä ei saada suljettua perjantaipäivänä kilpailukäyttöön, joten ensimmäinen tuntuma rataan saatiin vasta lauantaiaamuna. Nopeinta vauhtia piti Teemu Hartus joka uskalsi lasketella nopeiten betoniseinien välissä. Toiseksi nopein oli Kimmo Tunkkari ja kolmanneksi nopein kaikki aiemmat neljä lähtöä voittanut Matti Luomanperä.

Huomattavaa lämmittelyssä oli, että vähäisestä ajamisesta johtuen kierrosajat paranivat koko ajan loppua kohden, joten aika-ajossa oli luvassa paljon parempia kierrosaikoja.

2011 Vauhtiajot

Lauantaiaamun lämmittelyn tulokset:

  1. Hartus Teemu
  2. Tunkkari Kimmo
  3. Luomanperä Matti
  4. Hotakainen Jani
  5. Sillanpää Ari-Pekka
  6. Mattsson Jeremi
  7. Torppa Ismo
  8. Nurmi Markku
  9. Armivesi Petri
  10. Kaljunen Jani
  11. Mattsson Kim
  12. Hartus Kari
  13. Hirvonen Niko

Liekö ollut pientä aamukankeutta lämmittelyajossa, mutta aika-ajoissa Luomanperä – Hartus parivaljakko ajoivat melkein kaksi sekuntia kovempaa kuin aamun harjoituksissa. Kumpikin sai neljännellä kierroksella aikaiseksi hyvän kierrosajan – Hartuksen ollessa neljä tuhannesosaa nopeampi!

Luomanperä ajoi väliin pari hiljaisempaa kierrosta ja seitsemännellä kierroksella kärkikaksikko ajoi peräkkäin aika-ajon viimeisen nopean kierroksen. Sivusta seurattuna kaksikko meni ihan tasatahtia maalilinja yli, eikä silmä paljon valehdellut. Eroa ei ollut loppujen lopuksi edes viikonvaihteen Hesarin verran. Luomanperä nappasi paalupaikan 0,018 sekunnin erolla. Ei muistu mieleen, koska paalupaikasta oltaisiin taisteltu näin tasaväkisesti.

Hartuksen oli tyytyminen kakkosruutuun ja kolmanteen lähtöruutuun ajoi hyvän vauhdin löytänyt Jeremi Mattsson, joka jäi kärjestä 0,989 sekuntia. Ari-Pekka Sillanpää jäi harmillisesti ilman aikaa ja joutui näin ollen starttaamaan takarivistä. Auton transponderi ei jostain syystä toiminut.

Aika-ajon tulokset:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Teemu
  3. Mattsson Jeremi
  4. Tunkkari Kimmo
  5. Hotakainen Jani
  6. Hartus Kari
  7. Kaljunen Jani
  8. Armivesi Petri
  9. Torppa Ismo
  10. Nurmi Markku
  11. Mattsson Kim
  12. Sillanpää Ari-Pekka

Ensimmäisessä kilpailulähdössä Luomanperä sai paalupaikalta lentävän lähdön ja nykäisi heti ensimmäisellä suoralla pienoisen kaulan muuhun porukkaan. Ensimmäisen ja toisen kierroksen edetessä Hartus kuitenkin rutisti kärkimiehen kiinni ja jäi liiman lailla roikkumaan takapuskuriin kiinni.

Kuusi kierrosta Hartus vaani kärkipaikkaa ja ohitus olisi varmasti tapahtunut pienenkin virheen johdosta. Seitsemännellä kierroksella Hartus kuitenkin alkoi jäämään Luomanperälle ja loppukilpailusta tuli luvattoman helppo voittajalle. Ero repesi lopulta yli yhdeksään sekuntiin. Hartuksen hiipumisen syykin selvisi lähdön jälkeen. Nelosvaihde oli ainoa jolla Hartus oli viimeiset kuusi kierrosta liikenteessä ja Minin tehoilla se ei ihan riitä. Hartus sai kuitenkin taisteltua kakkospaikan itselleen kahden kymmennyksen erolla Vetelin Jani Hotakaiseen. Vaikka Hotakainen ajoi yli sekunnin kovempia kierrosaikoja ei se kuitenkaan riittänyt Hartuksen kukistamiseen. Viimeisellä kierroksella tapahtunut pieni ajovirhe jäi vielä kaivelemaan Hotakaisen mieltä.

Lähdön joutuivat jättämään kesken Kimmo Tunkkari ja Niko Hirvonen.

Lähdön 1 tulokset:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Teemu
  3. Hotakainen Jani
  4. Sillanpää Ari-Pekka
  5. Mattsson Jeremi
  6. Hartus Kari
  7. Armivesi Petri
  8. Nurmi Markku
  9. Torppa Ismo
  10. Mattsson Kim
  11. Kaljunen Jani

DNF Tunkkari Kimmo
DNF Hirvonen Niko

Toiseen lähtöön paalupaikalle asettui Vetelin UA:n Ismo Torppa. Kärkimiehet Hartus ja Luomanperä lähtivät ruuduista 9 ja 10. Vaikkakin katuradalla ohituspaikkoja ei ole samalla tavalla kuin moottoriradalla, kärkimiehet tekivät heti ensimmäisellä kierroksella hyvää nousua. Hartuksista toinen, Kari, piti johtopaikkaa hallussaan alkukilpailun hyvän lähdön ja ensimmäisten kierrosten johdosta.

Kilpailua oli käyty n. viisi kierrosta kun Luomanperä tuli toiselle paikalle hiillostamaan valkoisella Minillä ajavaa Hartusta ja ratavarikkosuoralle kääntyvässä mutkassa johtopaikka vaihtui. Tästä eteenpäin Luomanperä ajoi suvereeniin voittoon, joka oli tälle kaudelle jo kuudes perättäinen ja EPUA:n mies johtaa sarjaa maksimipisteillä.

Hyvässä vauhdissa ollut Teemu Hartus joutui jälleen taistelemaan vaihteisto-ongelmien kanssa, jotka äityivät niin pahaksi, että leikki piti jättää kesken. Hartus nähtiin kuitenkin palkintokorokkeella, kun Kari piti kynsin hampain kiinni toisesta sijasta. Kolmanneksi ajoi Vetelin Ari-Pekka Sillanpää.

Lähdön 2 tulokset:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Kari
  3. Sillanpää Ari-Pekka
  4. Hotakainen Jani
  5. Tunkkari Kimmo
  6. Armivesi Petri
  7. Nurmi Markku
  8. Torppa Ismo
  9. Kaljunen Jani
  10. Mattsson Kim

DNF Hartus Teemu
DNF Mattsson Jeremi
DNS Hirvonen Niko

Sarjapisteissä kärkipaikkaa pitää Luomanperä (300), toiseksi nousi Ari-Pekka Sillanpää (208) ja kolmatta paikkaa pitää hallussaan Teemu Hartus (196). Alkukauden hyvää vauhtia pitänyt Sami Hyrske ei ajanut Vauhtiajoissa ja putosi näin ollen pisteissä kuudennelle sijalle (170), joten miehellä riittää varmasti nälkää loppukaudelle.

Seuraavan kerran Mineillä ajetaan kilpaa Ahveniston moottoriradalla Grand Racen merkeissä 20-21.8.2011.

Mikko Luomanperä

Pistetilanne päivitetty

Pistetilanne on päivitetty Vauhtiajojen lähtöjen jälkeen. Kuusi kilpailulähtöä on ajettu ja neljä jäljellä. Luomanperä puhtaalla suorituksella johdossa…

Pistetilanteen löydät täältä

Mikko Luomanperä|

Vauhtiajot tuloksia

Päivitetty Sunnuntaina 15.03|
Lämmittely:

  1. Hartus Teemu
  2. Tunkkari Kimmo
  3. Luomanperä Matti
  4. Hotakainen Jani
  5. Sillanpää Ari-Pekka
  6. Mattsson Jeremi
  7. Torppa Ismo
  8. Nurmi Markku
  9. Armivesi Petei
  10. Kaljunen Jani
  11. Mattsson Kim
  12. Hartus Kari
  13. Hirvonen Niko

Aika-ajo:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Teemu
  3. Mattsson Jeremi
  4. Tunkkari Kimmo
  5. Hotakainen Jani
  6. Hartus Kari
  7. Kaljunen Jani
  8. Armivesi Petri
  9. Torppa Ismo
  10. Nurmi Markku
  11. Mattsson Kim
  12. Sillanpää Ari-Pekka

Lähtö 1:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Teemu
  3. Hotakainen Jani
  4. Sillanpää Ari-Pekka
  5. Mattsson Jeremi
  6. Hartus Kari
  7. Armivesi Petri
  8. Nurmi Markku
  9. Torppa Ismo
  10. Mattsson Kim
  11. Kaljunen Jani

DNF Tunkkari Kimmo
DNF Hirvonen Niko

Sunnuntain warmupista ei ole kierrosaikoja. Rata oli muutenkin puolimärkä, joten kunnon nopeita kierroksia ei saatu aikaiseksi.

Lähtö 2:

  1. Luomanperä Matti
  2. Hartus Kari
  3. Sillanpää Ari-Pekka
  4. Hotakainen Jani
  5. Tunkkari Kimmo
  6. Armivesi Petri
  7. Nurmi Markku
  8. Torppa Ismo
  9. Kaljunen Jani
  10. Mattsson Kim

DNF Hartus Teemu
DNF Mattsson Jeremi
DNS Hirvonen Niko

Mikko Luomanperä

Vauhtiajojen aikataulu

Aikataulu löytyy Vauhtiajojen virallisilta nettisivuilta: http://www.vauhtiajot.fi/fi/radalla/#m

Mikko Luomanperä|

Luomanperän voittoputki sai jatkoa Kemoralla

Luomanpera
Botniaringillä pöydän putsannut EPUA:n Matti Luomanperä jatkoi samaan malliin myös Vetelin Kemoralla ottamalla molempien lähtöjen voitot.

Kemoraa nähtiin kiertämässä myös 60-vuotissyntymäpäiviään viettänyt vuoden 1990 CUP mestari Mauno Mäkelä.

|
Kauden 2011 toinen kilpailuviikonloppu on ajettu Vetelin Kemoralla. Kuten edellisellä kerralla Jurvassa, myös Kemoralla saatiin ajaa sekä märällä että kuivalla radalla.

Kemoran kilpailuun saatiin rataa kiertämään myös vanha ratakonkari Mauno Mäkelä, joka 60-vuotissyntymäpäivän kunniaksi oli saapunut haastamaan nuorempia kilpailijoita. Maunohan muistetaan 80 ja 90 -luvun Mini tonni menestyjänä – mestaruuspytyn hän nappasi 1990.
Makela
Tuttu näky takavuosina, Mauno Mäkelä ja Mini paalupaikalla

Aika-ajossa Matti Luomanperä ajoi, kuten lämmittelyajossakin, nopeimman kierrosajan. Sami Hyrske jäi Luomanperästä kolme kymmenystä ja Ari-Pekka Sillanpää 1,8 sekuntia. Hyrske oli nyt hyvin kyydissä mukana ja aikoi taistella voitosta tosissaan.

Aika-ajon tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:29.110 
2 Sami Hyrske  1:29.481 
3 Ari-Pekka Sillanpää  1:30.968 
4 Kari Hartus  1:31.222 
5 Jeremi Mattsson  1:31.486 
6 Matti Riekkola  1:31.571 
7 Teemu Hartus  1:31.927 
8 Kimmo Tunkkari  1:31.961 
9 Jani Hotakainen  1:32.108 
10 Mauno Mäkelä  1:32.418 
11 Jani Kaljunen  1:33.194 
12 Markku Nurmi  1:34.728 
13 Niko Hirvonen  1:36.251 
14 Kim Mattsson  2:20.279 

Lauantaina sää oli koko päivän hieman epävakaista ja ennen Minien lähtöä ehti tulla hieman vettä, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että rata olisi kunnolla märkä.

Paalulta startannut Luomanperä otti viivalta hyvän lähdön, eikä luopunut kärkipaikasta kertaakaan kilpailun aikana. Eroa maalissa toiseksi tulleeseen Hyrskeeseen oli reilu kahdeksan sekuntia. Hyrske olisi ehkä päässyt kilpailun aikana taistelemaan kärkipaikasta, mutta heikko ensimmäinen kierros pudotti sijoituksen neljänneksi ja sieltä nouseminen takaisin kärkeen kesti hieman liian kauan. Hyrske ehkä otti ensimmäiset mutkat liian varovasti, koska rata näytti kostealta. Toisen sijan Hyrske sai kammettua itselleen vasta viimeisellä kierroksella Vetelin Ari-Pekka Sillanpäältä, joka ajoi hyvän kilpailun jättäen taakseen kotiradallaan ajaneet Kimmo Tunkkarin ja Jani Hotakaisen.

Hotakaisen menohalut olisivat varmasti riittäneet parempaan sijoitukseen, mutta tekniset ongelmat moottorin kanssa söivät liian paljon aikaa Kemoran pitkillä suorilla. Kaasua kun pidetään pohjassa hirsimökin mutkasta takalenkin oikealla taittuvaan mutkaan asti.

Myös kaverukset Kari ja Teemu Hartus pitivät parhaimpien kierrosaikojen mukaan hyvää vauhtia, mutta kärkikolmikko oli ehtinyt karata sen verran kauas, ettei välimatkaa enää ajamalla saanut kiinni.

Lähdön 1 tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:31.639 
2 Sami Hyrske  8.502  1:33.226 
3 Ari-Pekka Sillanpää  9.867  1:33.688 
4 Kimmo Tunkkari  11.636  1:33.899 
5 Jani Hotakainen  12.732  1:32.873 
6 Teemu Hartus  18.807  1:32.486 
7 Kari Hartus  22.324  1:31.849 
8 Matti Riekkola  22.763  1:33.284 
9 Jeremi Mattsson  42.240  1:33.606 
10 Mauno Mäkelä  46.894  1:36.041 
11 Jani Kaljunen  1:31.866  1:39.225 
12 Markku Nurmi  1 Lap  1:39.669 
DNF  Kim Mattsson  1:54.578 
DNF  Niko Hirvonen  –:–:–.— 

Sunnuntaina Minien viikonlopun toiseen kilpailulähtöön paalupaikalta starttasi kukapa muukaan kuin Mauno Mäkelä. Mauno osaa Kemoran mutkat sen verran hyvin, että osasi ajaa juuri kymmenenneksi nopeimman ajan lauantaina. Itse lähtö ei sitten sujunutkaan ihan samalla lailla nappiin, vaan vasen nilkka oli valoa nopeampi ja tuloksena vilppilähtö. Näin ollen Mauno joutui kilpailun aikana suorittamaan sakkolenkin ratavarikon kautta.

Lähdön voiton otti nimiinsä jälleen Luomanperä, joka starttasi matkaan ruudusta 10. Tunkkari ja Sillanpää saivat nautiskella piikkipaikalla ajamisesta vajaan kahden kierroksen ajan, kunnes Luomanperä otti paikan haltuunsa vasemmalle kaartuvassa kallistetussa mutkassa.

Lähdössä toisen sijan napannut Hyrske jäi jälleen alkukierroksilla  kärkipaikasta jälkeen, joka teki lähdöstä Luomanperälle helpon. Hyrskeellä olisi vauhti riittänyt kärkipaikan vauhtiin, jos olisi alussa pystynyt liimautumaan Luomanperän kantaan. Eroa maalissa voittajaan oli vajaa viisi sekuntia.

Vetelin omat pojat kävivät lähdön aikana hienon väännön viimeisestä palkintokorokepaikasta. Sillanpää veti kamppailussa pidemmän korren ja nappasi itselleen viikonlopun toisen kolmannen sijan jättäen Tunkkarin neljänneksi.

Lähdön 2 tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:28.769 
2 Sami Hyrske  4.772  1:28.921 
3 Ari-Pekka Sillanpää  8.202  1:29.873 
4 Kimmo Tunkkari  9.559  1:29.607 
5 Teemu Hartus  14.831  1:29.955 
6 Jeremi Mattsson  15.288  1:30.568 
7 Kari Hartus  17.006  1:30.880 
8 Jani Hotakainen  17.121  1:30.227 
9 Matti Riekkola  25.753  1:31.063 
10 Lauri Riekkola  35.129  1:31.385 
11 Markku Nurmi  41.547  1:33.033 
12 Jani Kaljunen  50.755  1:33.437 
13 Mauno Mäkelä  55.500  1:31.464 
14 Kim Mattsson  3 Laps  1:49.677 
DNS  Niko Hirvonen  –:–:–.— 

Kemora palkinnot
Kärkikolmikko nähtiin podiumilla tässä järjestyksessä sekä lauantaina että sunnuntaina.

Sarjan pistejohdossa jatkaa puhtaalla pelillä Luomanperä (200). Hyrske (170) ja Hartus (151) pitävät hallussaan sijoja 2 ja 3.

Seuraavan kerran kilpaillaan Seinäjoen katuradalla Vauhtiajoissa 23-24.7.2011, jossa on jälleen kerran luvassa varmasti hieno Race & Rock tapahtuma!

Mikko Luomanperä

Luomanperälle voitot Botniaringiltä

Luomanpera

EPUA:n Matti Luomanperä nappasi tuplavoitot Jurvassa ajetusta kauden avauksesta. Luomanperä kellotti aika-ajoon ja molempiin kilpailulähtöihin nopeimmat kierrosajat.

| Luomanpera

Kauden 2011 ensimmäinen osakilpailu ajettiin Jurvan Botniaringillä. Autoja oli viivalle ilmoittautunut 13 kappaletta. Toivotaan että kyseessä oli ohimenevä ilmiö ja seuraavaan osakilpailuun saadaan viivalle juhlaviikonlopun vuoksi pois jättäytyneet kuljettajat.

Lauantaiaamu aukeni aurinkoisessa säässä, mutta tuuli oli erittäin kova ja sateen uhka oli vaanimassa iltapäivälle. Aika-ajossa selvästi nopeinta vauhtia piti EPUA:n Matti Luomanperä, joka jätti Vetelin Jani Hotakaista yli sekunnilla taakseen. Viime vuoden mestari Teemu Hartus ajoi kolmanteen lähtöruutuun jääden kärjestä yli 1,5 sekuntia.

Aika-ajon tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:28.780 
2 Jani Hotakainen  1:29.834 
3 Teemu Hartus  1:30.361 
4 Sami Hyrske  1:30.549 
5 Jeremi Mattsson  1:31.068 
6 Ari-Pekka Sillanpää  1:31.267 
7 Kari Hartus  1:31.306 
8 Matti Riekkola  1:33.010 
9 Markku Nurmi  1:33.085 
10 Jani Kaljunen  1:33.714 
11 Kim Mattsson  1:35.052 
12 Frank van Nunen  1:36.760 
13 Kimmo Tunkkari  4:58.536 

Juuri ennen Minien kilpailulähtöä oli varikolla renkaiden arvonta meneillään. Taivas tummeni ja vettä alkoi pudota, kun hätäisimmät olivat jo ehtineet varikon portille. Aikaa oli sen verran vähän, ettei rengasvalintaa ehditty sen kauempaa tuumailla – moni tuntui valitsevan kuivan kelin renkaat, jotka kisan myötä osoittautuivat oikeaksi valinnaksi. Vettä satoi sen verran vähän, että viimeisimmät kierrokset ajettiin jo käytännössä kokonaan kuivalla radalla.

Ensimmäisessä kilpailulähdössä lähtövalojen sammuttua Vetelin Jani Hotakainen sai parhaimman lähdön ja kaartoi ensimmäisenä lähtösuoran mutkaan miehekkäällä pinkin värisellä Minillään. Myös Sami Hyrske nousi hätistelemään Luomanperää ensimmäisellä suoralla, mutta Seinäjoen mies sai kerättyä sen verran hyvät vauhdit, että jätti sekä Hyrskeen että Hotakaisen nuolemaan näppejään ja ohjasi Mininsä ensimmäisenä toiseen mutkaan. Tästä eteenpäin voittokamppailusta ei muodostunut sen suurempaa draamaa. Luomanperä ajoi suvereeniin voittoon yli kahdeksan sekunnin erolla toiseksi tulleeseen Teemu Hartukseen. Myös Hartus sai ajaa kohtuullisen rauhallisen kilpailun kakkospaikalla. Viime kauden kokonaiskilpailun kakkosmies Sami Hyrske nousi kolmannelle palkintokorokkeelle.

Lähdön 1 tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:29.164 
2 Teemu Hartus  8.175  1:30.207 
3 Sami Hyrske  10.625  1:30.152 
4 Jani Hotakainen  11.580  1:30.141 
5 Ari-Pekka Sillanpää  11.793  1:29.867 
6 Kari Hartus  15.186  1:30.817 
7 Jeremi Mattsson  15.348  1:31.172 
8 Kimmo Tunkkari  16.698  1:30.637 
9 Matti Riekkola  31.848  1:32.273 
10 Markku Nurmi  46.962  1:33.741 
11 Jani Kaljunen  50.902  1:35.146 
12 Frank van Nunen  1:04.318  1:35.912 
13 Kim Mattsson  1:04.580  1:36.001 

Sunnuntaina aamu näytti jälleen aurinkoiselta ja tällä kertaa aurinkoa riitti koko päiväksi ilman vesikuuroja. Aamun warmup näytti siltä, että Luomanperän vauhti oli pysynyt yön yli kohdallaan, ehkäpä jopa hivenen parantunut. Mini 1000 säännöt ovat toisen lähdön lähtöjärjestyksen osalta pysynyt viime vuotisena, eli 10 nopeinta kierrosaikaa ajanutta kuljettajaa lähtevät toiseen kilpailulähtöön käännetyssä järjestyksessä. Näin ollen paalupaikkamiehenä toiseen lähtöön päräytti Markku Nurmi hopeisella tuulennopealla Minillään. Ensimmäisen lähdön voittaja Luomanperä sai tyytyä lähtöruutuun 10.

Jo ennen lämmittelykierrokselle lähtemistä Luomanperä aiheutti ylimääräisiä sydämentykytyksiä mekaanikoille, kun auto ei startannut lähtöönjärjestelystä. Kun muut olivat jo pitkän suoran lopussa menossa sai Luomanperä autonsa käyntiin vanhalla kunnon ”nyrkkiä kojelautaan” menetelmällä.

Lähdön tapahduttua kehäkettu Matti Riekkola nappasi kärkipaikan haltuunsa. Parin kierroksen jälkeen Teemu Hartus oli selvittänyt tiensä piikkipaikalle ja näytti että Hartus venytti etumatkaa muihin. Käynnistysongelmien vuoksi takarivistä startannut Luomanperä napsi sijoituksia kuitenkin sellaiseen tahtiin, että kolmannen kierroksen paikkeilla alkoi Hartuksen metsästys kakkospaikalta. Kärkikaksikon kierrosajoissa oli sen verran eroa Luomanperän eduksi, että piikkipaikka vaihtui viidennellä kierroksella ja sen jälkeen ei johtopaikka enää ollut uhattuna. Kärjen takana sijoista 3, 4, 5 ja 6 sen sijaan taisteltiin ruutulipulle asti. Hyrske, Tunkkari, Kari Hartus ja Jeremi Mattsson kamppailivat kiivaasti sijoitusten vaihtuessa useaan otteeseen yhden ratakierroksen aikana. Nykyisen ja edellisen puheenjohtajan välinen mittelö päättyi Hyrskeen voittoon ja Tunkkari sai tyytyä neljänteen sijaan. Kolmospaikkaakin hallussa pitänyt Kari Hartus putosi lopulta viidenneksi. Jeremi Mattsson sijoittui kuudenneksi.

Lähdön 2 tulokset:

1 Matti Luomanperä  1:28.193 
2 Teemu Hartus  5.243  1:29.178 
3 Sami Hyrske  12.646  1:29.523 
4 Kimmo Tunkkari  13.162  1:29.794 
5 Kari Hartus  13.605  1:30.039 
6 Jeremi Mattsson  14.090  1:30.146 
7 Jani Hotakainen  17.871  1:30.404 
8 Matti Riekkola  22.236  1:31.433 
9 Jani Kaljunen  34.480  1:31.865 
10 Ari-Pekka Sillanpää  47.621  1:30.986 
11 Markku Nurmi  48.575  1:32.864 
12 Kim Mattsson  1:10.747  1:35.841 
DNF  Frank van Nunen  1:33.322 

Jurvassa nähtiin Mini luokassa myös uutta verta kun Jani Kaljunen ajoi ensimmäiset Mini 1000 lähtönsä. Ensimmäisten kilpailulähtöjen jälkeen sarjaa johtaa maksimipisteillä Matti Luomanperä, Hartuksen ja Hyrskeen vaaniessa heti kannassa.

Kilpailulähtöjen ja palkintojakojen videot on katsottavissa täällä.

Seuraavat kilpailut ajetaan Vetelissä Kemoran radalla 9-10.7.

Mikko Luomanperä

Ilmoittautuminen Seinäjoen Vauhtiajoihin

Vaikka juuri ja juuri on vasta Kemoralta selvitty kotiin, on aika jo katsoa parin viikon päähän ja ilmoittaa itsensä Vauhtiajoihin. Luvassa on jälleen hieno tapahtuma, josta et halua jäädä pois!

Ei muuta kuin KITI:n kautta nimi listoille…

Mikko Luomanperä

Historic Race Kemora

Historic race ratasarjan toinen kilpailuviikonloppu on saatu käyntiin

Päivitetty su 15.30
|Lämmittelyajon tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Kimmo Tunkkari
  4. Jani Hotakainen
  5. Jeremi Mattsson
  6. Kari Hartus
  7. Matti Riekkola
  8. Ari-Pekka Sillanpää
  9. Teemu Hartus
  10. Jani Kaljunen
  11. Mauno Mäkelä
  12. Markku Nurmi
  13. Niko Hirvonen
  14. Kim Mattsson

Aika-ajon tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Ari-Pekka Sillanpää
  4. Kari Hartus
  5. Jeremi Mattsson
  6. Matti Riekkola
  7. Teemu Hartus
  8. Kimmo Tunkkari
  9. Jani Hotakainen
  10. Mauno Mäkelä
  11. Jani Kaljunen
  12. Markku Nurmi
  13. Niko Hirvonen
  14. Kim Mattsson

Lähdön 1 tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Ari-Pekka Sillanpää
  4. Kimmo Tunkkari
  5. Jani Hotakainen
  6. Teemu Hartus
  7. Kari Hartus
  8. Matti Riekkola
  9. Jeremi Mattsson
  10. Mauno Mäkelä
  11. Jani Kaljunen
  12. Markku Nurmi

DNF Kim Mattsson
DNF Niko Hirvonen

Lähdön 2 tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Sami Hyrske
  3. Ari-Pekka Sillanpää
  4. Kimmo Tunkkari
  5. Teemu Hartus
  6. Jeremi Mattsson
  7. Kari Hartus
  8. Jani Hotakainen
  9. Matti Riekkola
  10. Lauri Riekkola
  11. Markku Nurmi
  12. Jani Kaljunen
  13. Mauno Mäkelä
  14. Kim Mattsson

Matti Luomanperä

Historic Race Kemora 9-10.7.2011

|Ilmoittautuminen Kemoraan on ollut avoinna jo jonkin aikaa.
Hoida ilmoittautuminen kuntoon Kitissä 5.7.2011 klo 20 mennessä.

Matti Luomanperä

Pisteet laskettu

Botniaringin jälkeiset pisteet on laskettu. Ilmoiteltaa jos huomaatte virheitä laskennassa.

Matti Luomanperä

Pistetilanne 2011

pistetilanne Excel taulukko    pistetilanne pdf

Viralliset Cup pisteet 2011

4.6. 5.6. 9.7. 10.7. 23.7. 24.7. 20.8. 21.8. 17.9. 18.9.
1 4 Luomanperä Matti EPUA 50 50 50 50 50 50 50 50 400
2 12 Hotakainen Jani VetUA 36 26 32 24 40 36 45 45 50 45 355
3 2 Hyrske Sami EspUA 40 40 45 45 40 32 45 50 337
4 5 Sillanpää Ari-Pekka VetUA 32 20 40 40 36 40 29 29 40 36 322
5 1 Hartus Teemu LemUA 45 45 29 32 45 DNF 32 36 22 24 310
6 3 Tunkkari Kimmo VetUA 24 36 36 36 DNF 32 20 24 24 26 258
7 14 Hartus Kari HRF 29 32 26 26 29 45 24 14 16 DNS 241
8 6 Mattsson Jeremi UAU 26 29 22 29 32 DNF 36 40 214
9 10 Kaljunen Jani SäkUA 18 22 20 16 20 24 16 18 29 22 189
10 37 Riekkola Matti AAU 22 24 24 22 18 20 26 DNF 156
11 48 Mattsson Kim UAU 14 16 DNF 14 22 22 11 DNF 18 18 135
12 45 Riekkola Lauri AAU 20 22 22 32 29 125
13 7 Nurmi Markku HausUA 20 18 18 18 24 26 DNS DNF 124
14 18 Armivesi Petri HRF 26 29 26 26 107
15 15 Frank Van Nunen Kurikan UA 16 DNF 14 12 20 20 84
17 51 Kankaanmäki Jukka LamUA 36 40 76
16 28 Hirvonen Niko KEIMOLA FK-K DNF DNF DNF DNS 12 16 14 32 74
Sarjan ulkopuolella ajaneet kuljettajat
8 Torppa Ismo VetUA 9. 8.
60 Mäkelä Mauno VetUA 10. 13.
9 Inkiläinen Sami HRF 1. 1.
27 Perkiö Pekka Tbo ry 19. 18. 15. 13.
52 Pitkäniemi Timo AAU 7. 7.
24 Louhi Jyrki AAU 14. 8.
4 Luomanperä Mikko EPUA 1. 1.
30 Havinen Jouni VUA 16. DNF

Mikko Luomanperä|

Historic Race Botniaring 4-5.6.2011

Perjantai on varattu harjoittelulle. ”Lisää” -linkin takaa löytyy viikonlopun tarkka aikataulu.

Päivitys 5.6. klo 14.30, lisätty lähdön 2 tulokset

| LAUANTAI 4.6

08.00 – Kilpailutoimisto avoinna ja katsastus alkaa
09.30 – 09.50 Ohjaajakokous
10.00 – 10.25 Mini 1000 harjoitusajot
10.30 – 10.55 Roadsport B ja C harjoitusajot
11.00 – 11.25 Roadsport A ja V8 harjoitusajot
11.30 – 11.55 Subaru Sport, SS 1300, Locost, harjoitusajot
12.00 – 12.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E harjoitusajot
12.30 – 12.55 Historic Formulat, Formula 4 vuoteen 1994 asti harjoitusajot
13.00 – 13.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 harjoitusajot
– 13.25 Katsastus päättyy
13.30 – 14.00 TAUKO
14.00 – 14.20 Mini 1000 aika-ajot
14.25 – 14.45 Roadsport B, C aika-ajot
14.50 – 15.10 Roadsport A ja V8 aika-ajot
15.15 – 15.35 Subaru Sport, SS 1300 ja Locost, aika-ajot
15.40 – 16.00 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E aika-ajot
16.05 – 16.25 Historic Formulat aika-ajot
16.30 – 16.50 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 aika-ajot
16.55 – 17.15 Formula 4. vuoteen 1994 asti. aika-ajot
17.20 – 17.45 Mini 1000 1. kilpailu, 10 kierr.
17.50 – 18.15 Roadsport B ja C 1. kilpailu, 10 kierr
18.20 – 18.45 Historic Formulat 1. kilpailu, 10 kierr.
19.50 – 19.15 Van Diemen SR Sport, SS 1300 ja Locost 1. kilpailu, 10 kierr.
19.20 – 19.45 Formula 4. vuoteen 1994 asti. 1. kilpailu, 10 kierr.

SUNNUNTAI 5.6

8.30 – Kilpailutoimisto aukeaa.
8.50 – 9.00 Ohjaajakokous tarvittaessa.
9.00 – 10.30 Aamun warm up (max. 10 min. per luokka!)
10.35 – 10.55 Historic Formula 4 vuoteen 1994 asti. 2. kilpailu, 10, kierr.
11.00 – 11.25 Roadsport A ja V8 1. kilpailu, 10 kierr.
11.30 – 11.55 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 1. kilpailu, 10 kierr.
12.00 – 12.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E 1. kilpailu, 10 kierr.
12.25 – 13.00 TAUKO
13.00 – 13.25 Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 10 kierr.
13.30 – 14.55 Historic Formulat 2. kilpailu, 10 kierr.
14.00 – 14.25 Mini 1000 2. kilpailu, 10 kierr.
14.30 – 14.55 Roadsport B ja C 2. kilpailu, 10 kierr.
15.00 – 15.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-I/r1 2. kilpailu, 10 kierr.
15.30 – 15.55 Historic F/A, F/B, F/C, F/D ja E-G1/E 2. kilpailu, 10 kierr.
16.00 – 16.25 Roadsport A ja V8 2. kilpailu, 10 kierr.

Aika-ajon tulokset

  1. Matti Luomanperä, 1:28.780
  2. Jani Hotakainen, 1:29.834
  3. Teemu Hartus, 1:30.361
  4. Sami Hyrske
  5. Jeremi Mattsson
  6. Ari-Pekka Sillanpää
  7. Kari Hartus
  8. Matti Riekkola
  9. Markku Nurmi
  10. Jani Kaljunen
  11. Kim Mattsson
  12. FrankVan Nunen
  13. Kimmo Tunkkari

Lähdön 1 tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Teemu Hartus
  3. Sami Hyrske
  4. Jani Hotakainen
  5. Ari-Pekka Sillanpää
  6. Kari Hartus
  7. Jeremi Mattsson
  8. Kimmo Tunkkari
  9. Matti Riekkola
  10. Markku Nurmi
  11. Jani Kaljunen
  12. Frank Van Nunen
  13. Kim Mattsson

Lähdön 2 tulokset

  1. Matti Luomanperä
  2. Teemu Hartus
  3. Sami Hyrske
  4. Kimmo Tunkkari
  5. Kari Hartus
  6. Jeremi Mattsson
  7. Jani Hotakainen
  8. Matti Riekkola
  9. Jani Kaljunen
  10. Ari-Pekka Sillanpää
  11. Markku Nurmi
  12. Kim Mattsson

Mikko Luomanperä

Ajotunnelmia viime vuoden Botniaringin kilpailuviikonlopulta

Viime vuoden ajotunnelmaa voi käydä haistelemassa Mini Racing Luomanperän kyydissä.

Sovitaan jo tässä vaiheessa, että sää on vähintään yhtä kuin viime vuonna.

Matti Luomanperä

Muistutus turvakaaripehmusteista

Joilta vielä puuttuu niin muistattehan asennella luokitellut pehmusteet Botniaringille. Lisäksi kannattaa vielä varmistaa, että kaikissa ajovarusteissa on leimaa.

Ote AKK Sääntökirjasta 2011:

8.3.5 Pehmusteet Vahingoittumisvaaran välttämiseksi on turvakehikon sellaiset kohdat, joihin kuljettajat voivat osua, pehmustettava heikosti syttyvällä tai paloa estävällä materiaalilla. Turvakehikon se osa, joka on lähellä kypärää, tulee pehmustaa FIA standardin 8857-2001 type A mukaisella iskusuojalla (Kts. FIA Technical List nro 23). Edellämainittu koskee kaikkia lajeja.|||2||
1303816407|Matti Luomanperä|POLTTOAINEET KAUDELLA 2011|
Tulevasta kaudesta lähtien on Suomen autourheilussa siirrytty käyttämään yksityyppipolttoainetta. Tällaiseksi on määritelty E10 ja E5 ”pumppubensa”.

Ote HRF tiedotteesta:

POLTTOAINEET KAUDELLA 2011

Tulevasta kaudesta lähtien on Suomen autourheilussa siirrytty käyttämään yksityyppipolttoainetta. Tällaiseksi on määritelty E10 ja E5 ”pumppubensa”. Syyskokouksemme jälkeen tähän on tullut tarkennus ”V-Power” –bensiinin osalta. Sen käyttö ei ole kielletty, mutta toleranssiensa ääripäässä se saattaa ylittää sallitun polttoaineen specifikaatiot. Myös sitä saa siis käyttää, mutta silloin kilpailija ottaa tietyn riskin siitä että polttoaine ei koostumukseltaan vastaa sääntöjen vaatimuksia.

Ote Sääntökirjasta:

Kansallinen lisäys:

(ei koske kansainvälistä rallicross divisioonaa 1)

Polttoaineella tarkoitetaan ja sen tulee olla kaupallista Suomessa huoltoasemapumpulta myytävää lyijytöntä 95-98-oktaanista bensiiniä. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta. Polttoaineen tulee täyttää eurooppalaisen standardoimisjärjestön (CEN) laatima moottoribensiinin EN228 standardi. Standardi EN228 määrittelee Euroopassa markkinoilla olevalle lyijyttömälle moottoribensiinille laatuvaatimukset ja testimenetelmät. Standardista käytetään sen viimeisintä voimassa oleva kansallista SFS-EN228 versiota seuraavin poikkeuksin:

1. RON Oktaaniluku saa olla enintään 100 RON

2. MON oktaaniluku saa olla enintään 89,0 MON

3. Hapen määrä saa olla enintään 3,7 paino -%.

4. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta.

Shellin sivuilla tuosta V powerista annetaan seuraavat arvot.

RON suurempi kuin 99

MON suurempi tai yhtä suuri kuin 87

Tässä vielä linkki noihin spekseihin

http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/v-power_bensiini_tt.pdf

Mikko Luomanperä

Muutos kauden 2011 kilpailukalenteriin

Kauden päätöskilpailun paikka on muuttunut Alastarolta Jurvan Botniaringille. Päivämäärä on pysynyt ennallaan 17.9.2011.

Päivitys 26.4
Myös viimeisessä osakilpailussa Botniaringillä ajetaan kaksi kilpailulähtöä (kaksipäiväinen kilpailutapahtuma), eli kauden aikana lähtöjä kertyy yhteensä 10kpl.

Matti Luomanperä|

Vauhtiajot Race&Rock 2011 lisätty kilpailukalenteriin

Vauhtiajot on varmistunut kilpailuksi Minitonneille myös kaudelle 2011, eli kalenteri alkaa olla lopullisissa raameissaan. Paremmuutta selvitellään totuttuun tapaan katuradalla Seinäjoen kapernaumin teollisuusalueella. Kilpailun ajankohta on 22-24.7.2011.

Allekirjoittanut ajannut autolla vuosien 2004 – 2007 harvakseltaan noin 2 kilpailua vuodessa sijoilla 2-10.

Autolla siis kerkiää kärkikamppailuun jos vain käsiä riittää.

1294242995|Mikko Luomanperä|Sääntöpäivitys|Tekniset säännöt päivitetty. Uudet säännöt löytyvät täältä.

Yleiset tiedot

  • Mini Cup -mestaruudesta on kilpailtu Suomessa vuodesta 1978.
  • Kuljettajan tulee olla Mini 1000 Team ry:n ja Historic Race Finland ry:n (HRF) jäsen saadakseen CUP pisteitä.
  • Kilpailut ajetaan asfalttiradoilla, AKK (AKK-Motorsport) laatii kilpailukalenterin vuosittain.
  • Mukana on vuosittain yli 25 kilpailijaa.
  • Uusia kuljettajia tulee mukaan joka vuosi.
  • Mini on sopiva vaihtoehto rata- autoilua aloitettaessa.
  • Luokan säännöillä on pyritty minimoimaan auton käyttö- ja rakennuskustannuksia.

Tekniset tiedot

    • Yleisten ratasääntöjen mukaan rakennettu kilpa-auto
      (vrt Autourheilun sääntökirjaa / AKK)
    • Moottorin max. tilavuus 1030 cm³
    • Auton + kuljettajan yhteispaino min. 700 kg
    • Teho n. 100 hv / 8500 rpm

  • Renkaat: Yokohama 165/70 -10 008A

Lataa säännöt

 

Sääntökirja 2011 julkaistu

Autourheilun sähköinen sääntökirja 2011 on ilmestynyt. Painetut versiot ilmestyvät vuoden loppuun mennessä.

Ennakkoon tilatut sääntökirjat postitetaan kirjan ilmestyttyä.

Jäsenseuroille lähetetään automaattisesti yksi Sääntökirja veloituksetta.

http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/ (Flash)

http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/pdf/AKK_Saantokirja_2011.pdf (PDF)

Lähde: AKK Motorsport

Historic Race Alastaro 25.9.2010

Aika-ajon tulokset:

  1. Sami Inkiläinen
  2. Kimmo Joutvuo
  3. Jukka Kankaanmäki
  4. Vesa Uuspelto
  5. Mikko Luomanperä
  6. Jouni Eskola
  7. Kari Hartus
  8. Sami Hyrske
  9. Jussi Kankaanmäki
  10. Kai Hedberg
  11. Kimmo Tunkkari
  12. Kim Mattsson
  13. Johan Hilden
  14. Aimo Hieta
  15. Anton Hedberg
  16. Matti Riekkola
  17. Markku Kivinen
  18. Markku Nurmi
  19. Petri Armivesi
  20. Niko Hirvonen

Lähdön 1 tulokset

  1. Kimmo Joutvuo
  2. Vesa Uuspelto
  3. Mikko Luomanperä
  4. Kari Hartus
  5. Jukka-Pekka Ollikainen
  6. Jouni Eskola
  7. Jukka Kankaanmäki
  8. Sami Hyrske
  9. Jussi Kankaanmäki
  10. Kai Hedberg
  11. Kimmo Tunkkari
  12. Johan Hilden
  13. Kim Mattsson
  14. Aimo Hieta
  15. Markku Nurmi
  16. Matti Riekkola

DNF Sami Inkiläinen
DNF Anton Hedberg

DNS Markku Kivinen
DNS Petri Armivesi
DNS Niko Hirvonen